ساری،

تقویت اتحاد و همدلی بین سه قوه قضاییه، مجریه و مقتنه با صداقت

اتحاد و همدلی بین سه قوه قضاییه، مجریه و مقتنه صرفا از طریق تقویت صداقت بین کارگزاران نظام تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،خطیب جمعه ساری در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز استان با بیان اینکه نمایندگان مازندران باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند، گفت: اتحاد و همدلی بین سه قوه قضاییه، مجریه و مقتنه صرفا از طریق تقویت صداقت بین کارگزاران نظام تقویت خواهد شد.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه متاسفانه برخی مسئولان در رسانه‌ها برای رسیدن به مطامع سیاسی و شخصی خود با یکدیگر دعوا و درگیر هستند، افزود: امیدواریم مسئولان با حفظ وحدت و همدلی، دنبال حواشی و دعوا نروند و فقط به فکر مردم باشند و برای رفع بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان بیکار چاره اندیشی کنند.

وی با انتقاد از بی اهمیتی برخی ادارات نسبت به تکریم ارباب رجوع، افزود: متاسفانه رضایت مردم از کارکرد کارکنان ادارات مطلوب نیست و این امر نیز سبب مشکلات مضاعف اجتماعی در جامعه می‌شود.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه مازندران را از گذشته‌های دور به قطب کشاورزی می‌شناختند، افزود: متاسفانه با گذشت 32 سال پس از انقلاب، هنوز مازندران از وجود صنایع تبدیلی و صنایع کوچک در بخش کشاورزی محروم است.

آیت الله طبرسی با گرامیداشت هفته جهاد سازندگی به نامگذاری این ایام از سوی معمار کبیر انقلاب به جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: سنگرسازان بی سنگر باید در تقویت خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و امنیت غذایی باید بیشتر شود.

وی با بیان اینکه ریشه همه ناهنجاری‌های اجتماعی و ولنگاری فرهنگی، بیکاری است، گفت: تنها راه برون رفت و علاج از تهدید دشمنان، تکیه بر بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام بوده است.

خطیب جمعه مرکز مازندران با اشاره به گستردگی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و انتشار فیلم‌ها و مطالب مبتذل که علیه دین انجام می‌دهند، گفت: در این بخش کوتاهی شده است و باید مدیریت بیشتری در این بخش صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه امام زمان(عج) است و فضلیت آن آنقدر زیاد است که بر 11 ماه دیگر فضلیت و برتری دارد، افزود: باید در این ماه برای رسیدن به فضیلت تلاش کنیم و به دلیل تنبلی‌ها و سستی‌ها به راحتی این ماه را از دست ندهیم.

وی گفت: باید از روحانیون در ماه مبارک رمضان بیشتر استفاده شود و تفسیر احکام دینی و اخلاق بیان شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری با بیان اینکه قصد و همکاری مجلس با دولت و ملت در صحنه‌های داخلی و بین المللی است، افزود: تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس، ایجاد اتحاد بین نمایندگان مجلس و دولتمردان بوده که می‌تواند مبنای کار مجلسیان در آینده باشد.

علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های متعدد استان در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنعت، کشاورزی، دامداری و زارعت گفت: با اتحاد و همدلی مسئولان استانی و نمایندگان بهتر می‌توانیم توسعه مازندران را به شکل متوازن ایجاد کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربیات تلخ و منفی گذشته برخی نمایندگان نباید سبب عقب ماندگی استان باشد، افزود: مازندران باید استانی دیده شود و قابلیت‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری هر شهر استان باید متناسب با اقلیم آن نقاط پیشرفت کند و همه نمایندگان باید با هم همکاری کنند.

یوسف نژاد گفت: نباید مسائل استانی به دلیل برخی نیازهای شهرستانی روی زمین بماند و اتحاد در مقولات توسعه ای نقش نمایندگان را از موضوعات حوزه انتخابیه به سطح ملی تسری می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مدیران استان در حد و اندازه مسائل استانی نیستند و مدیری که نتوانست کاری برای توسعه استان بکند بهتر است از مسئولیت خود کنار برود، افزود: برخی از مسئولان در حد و اندازه دولت روحانی و تدبیر و امید نیستند.

وی با اشاره به اینکه برخی ادارات متاسفانه به مرکز آمار تبدیل شده و این آمارهای غیرواقعی سبب عقب ماندگی توسعه ای استان می‌شود، گفت: متاسفانه بسیاری از اقدامات این مدیران سبب پس رفت استان برای سالهای متمادی شده است.

وی با اشاره به اینکه از فرصت‌های پیش آمده نمایندگان استان برای خدمت به مردم تلاش بیشتری شود، گفت: از حضور نخبگان، مشاوره‌های فکری که برای توسعه استان ایده دارند استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.