عفو بین الملل: سیاستهای اروپا درباره پناهجویان نادرست است

سازمان عفو بین الملل از سیاستهای نژادپرستانه اروپا در قبال پناهجویان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، عفو بین الملل سیاستهای اروپا را درباره آوارگان و پناهجویان نادرست دانست. 

کمیسیون اروپا اخیراً طرحی را تصویب کرده است که بر اساس آن قرار است کشورهای نیجر، نیجریه، سنگال، مالی، تونس، لیبی و اتیوپی، میلیاردها یورو دریافت کنند و در مقابل اجازه ندهند مهاجران آفریقایی به اروپا سفر کنند. 

بسیاری از کارشناسان معتقدند با توجه به قراردادی که میان اتحادیه اروپا و ترکیه برای بازگرداندن مهاجران به ترکیه امضا شده و بسیار جنجالی است، قرارداد با کشورهای آفریقایی برای جلوگیری از سفر آفریقاییها به اتحادیه اروپا نمی تواند راه حل مناسبی برای این معضل باشد. 

گیورگوس کاسموپولوس از عفو بین الملل گفت:« به جای اینکه راه حل مناسبی برای آوارگان و راههای امن و قانونی ارائه شود، ما شاهدیم موانع بیشتری برای آوارگان ایجاد می شود. دهها هزار آواره ای که قبل از قرارداد ترکیه و اتحادیه اروپا وارد این اتحادیه شده اند، بلاتکلیف مانده اند. 

وی افزود: «بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا به روشنی اعلام کرده اند نمی خواهند موضعی اتخاذ کنند که قوانین بین المللی پناهجویی را نقض می کند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار