تشخیص حق از باطل از مهمترین ثمرات تقوی است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تقوی مهمترین وسیله در سیر و سلوک معنوی و تقرّب به حضرت دوست است و تحمل شرایط فتنه برای اهل تقوی آسانتر است زیرا تشخیص حق از باطل از مهمترین ثمرات تقوی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با تبریک حلول ماه رمضان گفت: ماه رمضان ماه میهمانی خدا، ماه قرآن و روزه است و روزه تمرینی برای تقوی است.

وی گفت: تقوی انجام اوامر الهی و ترک نواهی است و هرچقدر تقوی بیشتر باشد صیانت انسان بیشتر است که موجب رشد فرد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: اگر زندگی ها براساس قرآن تنظیم شود آدمی به کمال مطلوب می رسد و همه دستورات قرآنی برای تربیت و تزکیه بشر است.

وی اظهار کرد: تقوی مهمترین وسیله در سیر و سلوک معنوی و تقرّب به حضرت دوست است و تحمل شرایط فتنه برای اهل تقوی آسانتر است زیرا تشخیص حق از باطل از مهمترین ثمرات تقوی است.

آیت الله حسینی شاهرودی آرامش روان و جسم از مهمترین برکات معنوی ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: سلامت روزه برای بدن از نظر علمی ثابت شده است و روزه تمرینی است که انسان به تقوی برسد که با تقوی رضایت خداوند را کسب کند.

وی گفت: خداوند روزه را واجب کرده اما با وجود برخی شرایط خاص فرد می تواند روزه نگیرد اما اجازه حرمت شکنی و روزه خواری در ملاء عام را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شب زنده داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار در ماه میهمانی خدا ارزش فراوانی دارد که موجب برکات فراون مادی و معنوی در زندگی افراد می شود.

وی خاطرنشان کرد: ماه رمضان، ماه رحمت واسعه و گسترده الهی است که باید از برکات این ماه بهره مند شویم و انسان اگر به روح خود رسیدگی نکند ضعیف می شود و این ماه بهترین فرصت تقویت سلامت روح و جسم است.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: ماه رمضان شادابی معنوی با خود به همراه دارد در این ماه باید نظارت بیشتری بر اعمال خود داشته باشیم و در این ماه از فرصت تلاوت و تدبر بیشتر در قرآن و استفاده قرآن در زندگی خود فراهم کنیم.

وی افزود: ماه رمضان فرصت بسیار خوبی است که با توسعه فعالیت های قرآنی و سبک زندگی اسلامی با هجمه های دشمنان مقابله کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: حریم شکنی خلاف فلسفه ماه رمضان است و نباید از کنار آنها رد شویم و باید با آن برخورد کرد.

وی به توسعه برنامه های معنوی در این ماه اشاره و افزود: برنامه های قرآنی در این ماه مبارک را بیشتر توسعه یابد و تلاش شود فرهنگ قرآنی را در بین مردم گسترش یابد.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: فراهم ساختن زمینه روزه داری در یک شرایط معنوی با آرامش کامل از مهمترین وظایف همه ارگان ها و دستگاه ها در ماه میهمانی خدا است که هریک از ارگانها باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: شرایط و بستر ورود افراد به وادی معنویت در ماه رمضان بیشتر فراهم است و ورود انسانها به این وادی باعث بهره مندی از هدایت قرآن است.

انتهای پیام/م - س
برچسب ها: تشخیص ، حق ، باطل ، تقوی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.