رای مثبت مجلس عوام انگلیس به پیش نویس قانون جاسوسی از شهروندان

نمایندگان مجلس عوام انگلیس به پیش نویس قانون جنجالی جاسوسی از شهروندان این کشور، رای دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، از سوی مجلس عوام انگلیس سه شنبه شب با اتفاق آراء‌ به پیش نویس قانون جنجالی جاسوسی از شهروندان این کشور رای مثبت داد.

نمایندگان مجلس انگلیس به پیش نویس قانونی که به دستگاه امنیت و اطلاعات اختیارات گسترده ای برای جمع آوری اطلاعات و جاسوسی از مردم می دهد رای مثبت دادند.

این پیش نویس قانون، که ماهها جار و جنجال زیادی ایجاد کرده بود، با رای مثبت 444 نماینده در مقابل رای منفی 69 نماینده به تصویب رسید و تصویب این پیش نویس بعد از آن به تصویب رسید که حزب کارگرِ مخالف دولت با تغییرات ایجاد شده، از آن حمایت کرد.

حزب کارگر اعلام کرد دولت تغییرات اساسی از جمله حمایت بیشتر از خبرنگاران و متوسل نشدن دستگاه های امنیتی به تجهیزات جاسوسی الکترونیک علیه عاملان جرم و جنایات کوچک و کسب حکم قضایی، قبل از اقدام به جاسوسی علیه هر مظنونی در پیش نویس این قانون قبل از عرضه برای رای گیری ایجاد کرده است.

تریزا مای، وزیر کشور انگلیس، اعلام کرد این قانون به دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اختیارات قانونی لازم را برای باثبات باقی ماندن انگلیس در جهان بی ثبات امروز می دهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار