چرا فعالیت پی‌پال در ترکیه متوقف می‌شود؟

شرکت آمریکایی پی‌پال قصد دارد فعالیت‌های خود را در ترکیه متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المانیتور، شرکت آمریکایی «پی‌پال،» که در زمینه تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی فعالیت می‌کند، 30 مه اعلام کرد فعالیت‌های خود در ترکیه را متوقف خواهد کرد.

پی‌پال اعلام کرد آژانس مقررات بانکی و نظارتی ترکیه (بی‌دی‌دی‌ک) درخواست مجوز این شرکت را رد کرده است. کاربران در ترکیه از ششم ژوئن قادر به استفاده از پی‌پال نخواهند بود. 

گفته می‌شود دولت رجب طیب اردوغان -رئیس‌جمهور ترکیه- قصد دارد از این طریق نفوذ بیشتری در حوزه تکنولوژی ایجاد کند. مخالفین توقف فعالیت‌های پی‌پال در ترکیه این امر را منفی و برای تجارت ترکیه زیان‌آور می‌دانند.

رئیس (بی‌دی‌دی‌ک) دوم ژوئن در بیانیه‌ای به خبرگزاری آناتولی اعلام کرد پی‌پال از قوانین ترکیه پیروی نمی‌کند. وی همچنین افزود در جلسات خود با پی‌پال از این شرکت خواسته شد سیستم اطلاعاتی و پشتیبانی خود را به ترکیه انتقال دهد، اما پی‌پال از انجام این کار امتناع کرد. این در حالیست که سیستم‌های بین المللی مشابه پی‌پال از قوانین ترکیه پیروی می‌کنند.

یکی از دلایل دولت ترکیه برای اصرار بر انتقال این شرکت به داخل کشور، ردیابی ارگان‌ها و مؤسسات داخلی که در پولشویی و تأمین مالی تروریسم دست دارند، است.

بنابر گزارش‌ها توقف فعالیت پی‌پال تأثیر منفی چندانی بر تجارت الکترونیک ترکیه ندارد. این امر بیشترین زیان را به طراحان وب‌سایت‌ها و قماربازها وارد می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار