سی روز با خدا(3)؛

سوم ماه رمضان: تهیه لیست شکرگزاری از خداوند

در هر روز از ماه مبارک رمضان برای شما یک پیشنهاد متفاوت داریم تا به سادگی و بدون زحمت و صرف هزینه کارهای خیر و خداپسندانه انجام بدهید.

سلام. صبحتون بخیر و طاعات و عباداتتون قبول. ما یعنی حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان تصمیم گرفتیم تا در ماه رمضان یه تقویم معنوی درست کنیم و هر روز با هم یه کار خوب انجام بدیم. همیشه برای انجام کار خیر و پسندیده لازم نیست تا پول خرج کنیم یا کلی به خودمون زحمت بدیم. خیلی از وقت‌ها توجه به مسائل کوچک هم میتونه کلی اثربخش باشه و یک‌جا برامون ثواب اخروی و دنیوی داشته باشه. در ماه میهمانی خدا با ما همراه باشین.

روز سوم: امروز یه لیست از نعمت‌هایی که خدا به شما عطا کرده تهیه کنین، البته همه‌مون میدونیم  شمارش نعمت های پرورگار در توان آدمیزاد نیست، اما میتونیم مهمترین اونها رو کاغذ بنویسیم تا یادمان بیاد چه دارایی های باارزشی مثل خانواده، سلامتی و... داریم و قدرشون رو نمی دونیم. بعد نوشتن فهرست نعمت ها یادتون نره که برای این همه لطف از خدا تشکر کنید و نعمت هاش رو شکر بگید. 

امام کاظم(ع) فرمود: «مَن حَمِداللهَ عَلي النِّعمةِ فَقد شَكَرهُ وَ كانَ الحمدُ اَفضَل مِن تِلكَ النِعمةِ».
كسی كه بر نعمتی حمد خدا را كند و الحمدلله بگويد او را شكرگزاری كرده است و اين حمد او از آن نعمتی كه به او داده أفضل و بالاتر است. (بحار، ج ۷۱، ص ۳۱)




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار