تحلیلگر اوپنهایمر: اوپک به روزهای پایانی عمر خود نزدیک می‌شود

کارشناسان حوزه انرژی بر این باورند که ناتوانی اوپک در رسیدن به توافق نهایی برای بهای نفت، این سازمان را به روزهای پایانی عمر خود نزدیک می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان؛ نشست روز پنجشنبه سازمان کشورهای صادرکننده نفت بدون توافق درباره سقف تولید نفت به پایان رسید و تولید نفت کشورهای عضو با وجود کاهش بهای نفت در سطح رکورد پیشین باقی ماند.

تحلیلگران حوزه انرژی، نشست هفته گذشته اوپک را شکست‌خورده قلمداد می‌کنند. چرا که اوپک از اتخاذ سیاستی برای ایجاد ثبات در بهای نفت به توافق نرسیدند.

فاضل ابوالغیط، تحلیلگر ارشد موسسه اوپنهایمر درباره نشست روز پنجشنبه اوپک گفت: اوپک تمام شد. این سازمان به پایان عمر خود نزدیک می‌شود. تولید نفت شیل دیدگاه ما را نسبت به انرژی تغییر داده است. واقعیت امر این است که از دو سال گذشته، اوپک و عربستان سعودی دیگر تولیدکنندگان اصلی نفت در جهان نیستند.

ابوالغیط بر این باور است که بازار بهای نفت را دیکته می‌کند و قیمت آن از 65 دلار فراتر نمی‌رود. این روند تا 12 ماه آینده رخ می‌دهد.

"دنیل یرگین" نائب رئیس موسسه IHS درباره نتایج نشست اخیر اوپک می‌گوید: تقویت بازار نفت به دست خود بازار است. اگرچه بهای نفت در ماه‌های اخیر افزایش داشته ولی رسیدن آن به 100 دلار کمی دور از ذهن است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار