اراک؛

مرگ 30 هزار نفر به علت سرطان در کشور

سالانه به طور متوسط 30 هزار نفر از افراد مبتلا به انواع سرطان در کشور جان خود را از دست می دهند .

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ، عضو شورای عالی جامعه ژنتیک خاورمیانه و محقق برتر حوزه سرطان شناسی در همایش سرطان و پیشگیری در ساوه گفت: سالانه به طور میانگین حدود 90 هزار نفر از جمعیت کشور به انواع سرطان مبتلا می شوند که از این میزان ؛30 هزار نفر در ایران جان خود را از دست می دهند.
پروفسور پارسا ادامه داد: هم اینک سرطان معده رتبه نخست را در بین مردان ایرانی دارد و چرخه ابتلا به این بیماری همچنان در حال افزایش است.
وی اضافه کرد: ضریب نفوذ سرطان سینه در خانم های ایرانی رتبه نخست بیماری های سرطانی کشور است که لازم است چکاب های دوره ای به ویژه ماموگرافی در بانوان جدی گرفته شود.
عضو شورای عالی جامعه ژنتیک خاورمیانه تاکید کرد: بیشتر سرطان شناسان و پزشکان حاذق در این حوزه نبود تحرک، زنجیره نادرست مصرف مواد غذایی و دخانیات را عاملی جدی در ابتلای سرطان می دانند.
پروفسور پارسا گفت : ابتلای سرطان معده بعد از سینه در بانوان ایرانی نیز در حال رواج است و این موضوع زنگ خطری جدی برای سلامت اجتماعی جامعه است که تنها با تغییر سبک زندگی و افزایش تحرک قابل کنترل و پیشگیری است.
وی افزود: دخانیات به عنوان تهدیدی جدی بر سلامت عمومی جامعه است و تحقیقات نشان داده که بیش از هزاران ماده سمی سرطان زا در دخانیات و قلیان ها وجود دارد.
پارسا الگوی مصرف صحیح غذایی، ورزش، رعایت موازین بهداشت شخصی و عمومی، پرهیز از خوددرمانی های بدون تشخیص و برنامه های دوره ای آنالیز وضعیت جسمانی از جمله مهمترین راهکارهای پیشگیری از سرطان است.
عضو شورای عالی جامعه ژنتیک دانان خاورمیانه در خصوص موفقیت های کنترل سرطان در استان مرکزی گفت: فعالیت های تشکل حمایت از بیماران سرطانی اراک( تبسم) و موسسه خیریه امام حسین (ع) ساوه در خور تحسین است و بسیاری از بیماران غرب کشور از خدمات درمانی در اراک بهره مندند.
وی ادامه داد: 80 درصد هزینه های جراحی های بخش سرطان و 85 درصد هزینه های شیمی درمانی در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با حمایت خیرین و شبکه درمانی ر ایگان است و بیماران معرفی شده از سوی بنیادهای خیریه از این خدمات استفاده می کنند.
همایش پیشگیری از سرطان به همت موسسه خیریه امام حسین (ع) ساوه و دیگر دستگاه های اجرایی با حضور چشمگیر شهروندان ساوجی برگزار شد که اجرای تئاتر مرتبط با موضوع سرطان شناسی، کلیپ های آموزشی و بهداشتی و پرسش و پاسخ نیز از دیگر برنامه های جنبی این مراسم بود.
هم اینک حدود 200 بیمار سرطانی در ساوه از خدمات موسسه امام حسین (ع) بهره مندند که از این میزان 70 درصد را بانوان تشکیل می دهند که 53 درصد از آنان به سرطان سینه ابتلا دارند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، سرطان ، مبتلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.