افزایش عبور پناهندگان از دریای مدیترانه

تعداد پناهندگانی که سعی می کنند از دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند، دوباره افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، با رسیدن فصل گرما عبور پناهجویان از دریای مدیترانه افزایش یافته است.این شبکه گزارش داد: با گرم شدن هوا و آرام شدن دریا، تعداد آوارگانی که سعی می کنند از دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند، دوباره افزایش یافته است.

 این در حالی است که ورود به خاک اروپا دشوارتر از قبل شده است. روزگذشته یک کشتی -با صدها زن و مرد و کودک-  وارد بندر کاگلیاری ایتالیا شد. این هفته چندین کشتی به علت داشتن بیش از حد مسافر در دریا واژگون شده است. برخی از این کشتی ها در سواحل لیبی غرق شده اند. به گفته دیده بان حقوق بشر، این حوادث دستکم هفتصد کشته و مفقود برجای گذاشته است.

ویلیام اسپیندل، عضو کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در این باره گفت: «چندین مورد غرق شدگی وجود داشته است که در حال حاضر تعداد آنها را دستکم سه مورد می دانیم. شمار افرادی را که این هفته در دریای مدیترانه کشته یا مفقود شده اند، نیز هفتصد نفر تخمین می زنیم. این، ثابت می کند که این مسیر برای پناهجویان و مهاجران مرگبار است.»

فرانس بیست و چهار افزود: روز جمعه یک کشتی دیگر با صدها مهاجر وارد بندر کاگلیاری در جنوب ایتالیا شد. این افراد از غرق شدن نجات پیدا کرده بودند. اگرچه آنها شاد بودند اما به ندرت پیش می آید که این مسیر پرخطر به سلامت طی شود. چند روز قبل، یک کشتی ماهیگیری چوبی و قدیمی که ده ها نفر سوار آن بودند، در وسط دریا سرنگون شد. از این حادثه تعداد کمی جان سالم بدر بردند. از ابتدای هفته، ساحلبانان ایتالیایی بیش از چهارده هزار نفر را نجات داده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار