همدان؛

افتتاح نخستین مرکز جامع تکامل کودکان استان همدان

نخستین مرکز جامع تکامل کودکان با یک میلیارد ریال اعتبار هزینه در بیمارستان فرشچیان به بهره برداری رسید .

افتتاح نخستین مرکز جامع تکامل کودکان استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ معاون بهداشتی علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مرکز جامع تکامل کودکان با هدف ارتقا و تکامل کودکان راه اندازی شد گفت: این مرکز با مساحت 250 متر مربع از فضای بیمارستان فرشچیان با اعتبار هزینه 1 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات به بهره برداری رسید.


جلالدین امیری با بیان اینکه خانواده کودکان آموزش‌های لازم را در مرکز جامع تکامل کودکان دریافت می‎کنند افزود: کلینیک تکاملی کودکان در همدان وجود دارد اما مرکز جامع تکامل آموزش، غربالگری، تشخیص، درمان را در کنار هم دارد.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد تکامل مغز انسان تا سن دوسالگی اتفاق می‎افتد اظهار داشت: سال‌های اولیه سال‎های طلایی برای رشد تکامل مغز است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی همدان بیان کرد: در نوزادی اوج رشد مغز رخ می‌دهد اما خانواده‎ها از این موضوع بی‎اطلاع هستند و بیشتر بعد از دبستان برای کودکان خود هزینه می‌کنند .

امیری با اشاره به اینکه 29000 کودک در سال گذشته مورد آزمایش غربالگری ASQ قرار گرفتند گفت: ازین تعداد 25 هزار 300 نفر طبیعی و حدود 4 هزار نفر مشکوک و 300 نفر غیر طبیعی گزارش شد.

وی تاکید کرد: در رابطه با بحث اختلالات تکاملی شناخت زودهنگام بیماری می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.