صنعت گردشگری آنکارا در خطر رکود؛

کاهش چشمگیر گردشگران خارجی ترکیه

مقام‌های ترکیه می گویند شمار گردشگران خارجی در این کشور در ماه میلادی گذشته حدود 30 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، مقام‌های ترکیه می گویند شمار گردشگران خارجی در این کشور در ماه آوریل و در بحبوحه نگرانی‌های امنیتی و تیرگی روابط با روسیه حدود 30 درصد کاهش یافت.

بر این اساس، آمارهای وزارت گردشگری ترکیه که امروز منتشر شد، حاکی از آن است که در ماه گذشته میلادی فقط 1.75 میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 30 درصد کاهش یافته است. در آوریل 2015 حدود 2.43 میلیون گردشگر به ترکیه سفر کرده بودند.

این درحالی است که کاهش شمار گردشگران خارجی رویدادی نگران کننده برای ترکیه است زیرا اقتصاد آن کشور به شدت به درآمدهای گردشگری وابسته است.

در همین حال، ترکیه در ماه های اخیر شاهد حملات تروریستی، از جمله حمله به دو مرکز گردشگری در استانبول بوده است. در حمله تروریستی 29 اسفند در استانبول، دستکم 4 تبعه خارجی کشته شدند.

 دولت ترکیه همچنین مشغول درگیری با پیکارجویان حزب کارگران کردستان( پ ک ک) در مناطق جنوب شرق این کشور است.

از طرفی دیگر اختلاف میان آنکارا با مسکو در پی ساقط کردن یک فروند هواپیمای روسی از سوی ترکیه در ماه نوامبر  موجب کاهش شمار گردشگران روسی به این کشور شده است.

در همین حال، اوایل فروردین ماه سال جاری گزارشی در روزنامۀ حریتِ ترکیه منتشر شد که بر اساس پیش‌بینی آن، درآمد ترکیه از صنعت گردشگری در سال جاری میلادی 12 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار