توليد خودرو بدون كسری مصداق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است

معاون وزیر و رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنايع ايران گفت: جمع آوری و تكميل حدود 80هزار خودروی توليد شده با قطعات ناقص و دو سال توليد خودرو بدون كسری، يك كار جهادی و مصداق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور معظمی پس از بازدید خطوط و سالن‌های تولید گروه صنعتی ایران خودرو اظهار كرد: خودرو در كشور به عنوان یك نماد اقتصادی و حتی اجتماعی مطرح شده است. در سال 93 كه خودروسازی كشور رونق داشت و 1/1 میلیون خودرو تولید شد، رشد اقتصادی كشور بهبود قابل توجهی داشت اما عكس این اتفاق را در سال 94 شاهد بودیم.

وی با بیان اینكه متاسفانه به دلیل كامل نبودن ناوگان عمومی حمل و نقل شهری، زندگی بدون داشتن خودروی شخصی بسیار دشوار است و حدود 60 تا 70 درصد خودروها به صورت تك سرنشین در خیابان‌ها تردد می كنند، افزود: این امر خودرو را از یك كالای لوكس به وسیله‌ای استراتژیك در كشور تبدیل كرده،‌ در حالی كه در كشورهای توسعه یافته اینگونه نیست و به دلیل استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی، خودرو یك كالای لوكس به شمار می‌آید.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: ایران خودرو به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی كشور باید براساس اصول صرفا اقتصادی حركت كند و سودآوری ماموریت اصلی هر بنگاه است. خوشبختانه در بازدید امروز شاهد بودم كه در ایران خودرو یك نظم خاص و روابط انسانی مطلوب حاكم است كه جای تبریك دارد.

معظمی اظهار كرد: مجموعه 60 هزار نفری ایران خودرو سازمانی استراتژیك و تاثیرگذار اقتصادی است كه مدیریت و اداره آن حساس و پیچیده است،‌ از این رو باید از تمام كسانی كه در اداره و پیشرفت این مجموعه تلاش می‌كنند تقدیر كرد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز تاكید كرد و افزود: با توجه به شرایطی كه در گذشته بر اقتصاد كشور حاكم بوده، توان رقابتی ما در بازارهای جهانی كاهش یافته اما می‌شود با همكاری با شركای قدرتمند خارجی به این هم دست پیدا كرد.

وی با بیان اینكه حضور در بازارهای جهانی باید مهمترین استراتژی هیات مدیره ایران خودرو باشد، گفت: برجام یك فرصت گشایش اقتصادی را برای كشور فراهم آورد و در این میان قرارداد ایران خودرو با پژو یك فرصت قابل توجه برای صنعت خودرو است. باید از این فرصت و فرصت‌های مشابه برای حضور در بازارهای جهانی استفاده كرد.

معظمی اظهار كرد: ایران خودرو شركت بسیار بزرگی است اما نسبت 60 هزار نفر برای تولید 500 هزار خودرو،‌ عدد مطلوبی نیست. ساده‌ترین كار برای بهبود این عدد كنار گذاشتن نیروهای كار است اما به هیچ وجه نباید به این رویكرد فكر كنیم،‌ بلكه برنامه صحیح توانمندسازی نیروها و توسعه تولید است.

گفتنی است،‌ رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به همراه تعدادی از مدیران و معاونان این سازمان در بازدیدی چند ساعته از سالن‌های پرس،‌ بدنه،‌ رنگ، ‌موتور سازی، مونتاژ و مركز تحقیقات ایران خودرو دیدن كردند. مهندس هاشم یكه زارع،‌ مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و تعدادی از مدیران ارشد این شركت نیز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت را همراهی كرده و در پایان طی جلسه‌ای به ارائه گزارش و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkmenistan
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
من یک ایرانی مقیم کشوری همسایه هستم. به ایران آمدم تا خودرو ایرانی بخرم و ببرم . تا به اقتصاد کشورم هم کمک کرده باشم ولی متاسفانه در نمایندگی کفتند باید مبلغی نزدیک به یک میلیون تومان پول بیمه شخص ثالث بدهم!!/ در حالی که این بیمه در کشور محل اقامت من هیچ کاربرد و سودی ندارد . از خرید خودرو منصرف شدم .
آخرین اخبار