زنجان؛

برداشت محصول توت فرنگی در شهرستان طارم

مدیر جهاد کشاورزی زنجان؛ازبرداشت محصول توت فرنگی در شهرستان طارم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر جهاد کشاورزی گفت : در شهرستان طارم یک واحد گلخانه صنعتی به مساحت 3هزارو200 متر مربع وجود دارد که این واحد گلخانه ای سر آغاز ترویج و توسعه واحد های گلخانه ای جدید و مدرن در شهرستان می باشد.برداشت محصول توت فرنگی در شهرستان طارم

عماری افزود:میزان سرمایه گذاری در این طرح 3690 میلیون ریال می باشد که 3030 میلیون ریال آن بصورت تسهیلات حمایتی از سوی جهاد کشاورزی و 660 میلیون ریال آن آورده شخصی می باشد.

وی ادامه داد: در این واحد در حال حاضر که به کشت توت فرنگی اختصاص دارد در حدود 62 هزار بوته توت فرنگی رقم کاماروسا در کیسه های کشت به صورت هیدروپونیک کشت گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی گفت : برداشت محصول از اواسط اسفند سال 94 آغاز گردیده و پیش بینی می شود تا مردادماه سال 95 ادامه داشته باشد.

عماری با بیان اینکه کار برداشت در هر دوره 3-4 روزه انجام می شودگفت: پیش بینی می شود در این دوره زمانی در سطح 3200 متر مربع بیش از 30 تن محصول به ارزش 3هزار 600 میلیون ریال تولید شود.

وی گفت:محصول تولیدی پس از بسته بندی به استان تهران وشهرهای همجوار صادر می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان طارم، این منطقه یکی از مستعد ترین مناطق کشور جهت توسعه و کشت محصولات گلخانه ای می باشدافزود: از همین رو جهاد کشاورزی شهرستان طارم با توجه به مزیت شهرستان و همچنین برنامه سازمان و وزارت جهاد کشاورزی جهت افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای از علاقه مندان و فعالین در بخش کشاورزی جهت احداث و بهره برداری از این واحد ها در سطح شهرستان از نظر تسهیلات و ارائه مشاوره حمایت می نماید.



انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.