رباعیات خیام از اندیشه بالایی برخوردار است

شعر خیام کوتاه است و آدمی را به تفکر و اندیشه وا می‌دارد و در همه جا رسوخ پیدا کرده است.

عباس براتی‌پور، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه رباعیات خیام شهرت دارد، گفت: برخی معتقد هستند برخی رباعیات خیام منسوب به وی است و بیشتر وی را به عنوان شاعری می‌شناسند که رباعیات جان‌بخشی دارد. وی ریاضیدان، منجم و فیلسوف نیز بود. شاید به دلیل اینکه برخی رباعیات خیام از اندیشه بالایی برخوردار است، آن بعد ریاضیدان و منجم بودن وی در محاق شاعری خیام قرار می‌گیرد.

وی افزود: خیام شاعری بزرگ، اندیشمند و ریاضیدان است. رباعیات وی به زبان‌های دیگر ترجمه شده است. یکی از مقامات کشور روسیه هنگامی که به دیدار رهبری می‌رود، از آشنایی خود با آثار خیام می‌گوید. وی آثار خیام را خوانده بود و بقیه کشورها نیز به این شاعر توجه کرده‌اند. خیام در شعرهایش از فرصت طلبی و قدر فرصت را دانستن سخن می‌گوید. 

این شاعر با اشاره به ویژگی‌های شعر خیام اظهار می‌کند: به دلیل آنکه شعر خیام کوتاه است و آدمی را به تفکر و اندیشه وا می‌دارد، در همه جا رسوخ پیدا کرد و مورد توجه مردم قرار گرفت. به هر جهت خیام شاعری است که سعی می‌کند شعر وی مطابق با فطرت انسانی باشد و آثار وی مورد اقبال و توجه انسان‌ها قرار بگیرد. به همین دلیل است که شعر خیام معروف می‌شود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار