واکنش امام جمعه جونقان به تخريب مجسمه

روز گذشته دو نفر به قلعه سردار اسعد بختیاری هجوم آوردند و مجسمه این مشروطه خواه را تخریب کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان روز گذشته دو نفر به قلعه سردار اسعد بختیاری هجوم آوردند و مجسمه این مشروطه خواه را تخریب کردند.

 دیروز خبرهایی در فضای مجازی منتشر شد که مجسمه سردار اسد بختیاری در شهر جونقان، تخریب شد.
 
در این میان عده ای سودجو شرایط را برای بهره برداری خود مناسب دیدند و این شایعه منتشر کردند که این اقدام بعد از خطبه های امام جمعه این شهر صورت گرفته است.
 
در راستای تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی طی تماس تلفنی با حجه الاسلام حسین موذنی صخت این خبر را جویا شدیم.
 
حجه الاسلام موذنی ضمن محکوم کردن حرکت مذکور، هر گونه اظهار نظر و صحبت قبل از این اقدام را رد کرد.
 
وی ضمن دعوت همه به آرامش، از مسئولین تقاضا کرد که با عوامل خاطی برخود کنند.

امام جمعه جونقان افزود: بنده بعنوان امام جمعه جونقان نه از آوردن مجسمه و نه از نصب آن و نه از تخریب آن هیچ گونه اطلاعی نداشتم و اینکه به بنده چنین نسبتی را میدهند کذب محض و تهمت میباشد.
 
حجه الاسلام موذنی یادآور شد: آنچه بنده در نماز جمعه بیان کردم بصورت ضبط شده موجود میباشد، قصاص قبل از جنایت کار پسندیده ای نیست، هر بد که بخود نمی پسندی با کس مکن ای برادر من.
 
شایان ذکر است دو نفر با پاشیدن نمک به صورت نگهبانان به قلعه سردار اسعد بختیاری هجوم آوردند و با مجسمه این مشروطه خواه را تخریب کردند.
 
انقلاب مشروطه بخشی از تاریخ معاصر ایران است که قوم بختیاری نیز در این جنبش، نقش آفرینی کرد و بخشی از سرآغاز قیام علیه استبداد قاجار، از دامنه کوه های بختیاری رخ داده است.
کتیبه های پیرغار در روستای ده چشمه و قلعه سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان، از توابع شهرستان فارسان، مهمترین آثار به جای مانده از انقلاب مشروطه است.
 
انقلاب مشروطه در دوره مظفرالدین شاه قاجار و سپس در دوره محمدعلی شاه قاجار، برای تبدیل حکومت استبدادی به حکومت مشروطه رخ داد که در نهایت به تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی ایران انجامید.
 
قلعه سردار اسعد بختیاری یا قلعه مشروطه، مربوط به دوران قارجار در شهر جونقان پنجم دی 1356 به شماره 1548 به عنوان یک اثر تاریخی ثبت ملی شد.

منبع:تابناک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار