نوش‌آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولید سینمایی نقش بسزایی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی دارد

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نتیجه اعمال اقتصاد مقاومتی در تولیدات سینمایی را مثبت ارزیابی کرد.

حسین نوش‌‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اعمال اقتصاد مقاومتی در تولید آثار سینمایی و بازتاب این موضوع گفت: با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری یکی از وظایف مهمی که بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده شده، گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و تبیین این موضوع توسط رسانه‌ها و ابزارهایی است که در اختیار دستگاه فرهنگی و هنری کشور قرار دارد.

وی افزود: ما مصمم هستیم از ظرفیت‌های موجود و توانمندی‌های بخش‌های هنری، سینمایی، رسانه‌ای و تمام بخش‌هایی که امکان فعالیت و همکاری در این حوزه را دارند استفاده کنیم. در این راستا حوزه سینما از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است؛ چون این حوزه می‌تواند در بحث تبیین فرهنگ مقاومتی نقش بسیار مهمی داشته باشد و با تولید فیلم‌های مناسب در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی، در راستای استحکام بنیاد اقتصادی کشور و تأمین نظرات و مطالبات مقام معظم رهبری و تصمیماتی که فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی اتخاذ می‌کند، قدم بردارد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: علاوه بر بخش حمایتی و پشتیبانی که در حوزه سینما می‌تواند بروز کند، در تولید اقتصاد فعال و خلاق نیز می‌توانیم از طریق سینما نقش بسزایی را ایفا کنیم. ما اگر بتوانیم بر تولیدات سینمایی خودمان سرمایه‌گذاری کنیم و زمینه حضور جوانان را در سینما فراهم آوریم، بسیار مفید واقع می‌شود. همچنین سینما از وضعیتی که چندین سال به آن مبتلاست بیرون می‌آید. اگرچه خوشبختانه با تولید فیلم‌های خوبی که چند سال اخیر ساخته شده وضعیت بهتری داریم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: پس حضور سینما و تولید فیلم می‌تواند کارکرد دو سویه داشته باشد. از یک طرف در تولید محتوا در راستای تبیین اقتصاد مقاومتی و دیگری در حوزه آفرینش هنر خلاق.




انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار