رشت؛

سخنرانی دبیر شورای نگهبان در سالگرد ارتحال آیت الله بهجت فومنی

آیت العظمی بهجت فومنی وجود عینی زهد و تقوا و اهل مکاشفه بود.

سخنرانی دبیر شورای نگهبان در سالگرد ارتحال آیت الله بهجت فومنیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ دبیر شورای نگهبان با بیان این مطلب در مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد ارتحال آیت العظمی بهجت فومنی گفت : اخلاص ، تقوا ، ساده زیستی ، عبادت و ارتباط با خدا و بسیاری از  صفات برجسته این عالم ربانی در کنار اخلاق ناب اسلامی سبب شد خوبی و نیکی در چهره ایشان عینیت یابد.

آیت الله احمد جنتی با اشاره به خصوصیات ، اخلاق و رفتار نیکوی آیت العظمی بهجت فومنی افزود : ایشان به مسائل و اتفاقات سیاسی روز هم اشراف کامل داشته و با آگاهی کامل در صحنه های سیاسی هم صاحب نظر بود.

وی این عالم و فقیه عالیقدر را از آن دسته علمایی برشمرد که نسبت به خیر و شر مردم عکس العمل نشان می داد و بر مسئله ولایت نیز به عنوان یک مسئله مهم سیاسی تاکید داشت.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد : آیت الله العظمی بهجت فومنی همسو با ولایت ، دشمنان خارجی در راس آنها آمریکا را خیرخواه ملت آزاده ایران نمی دانست و بر اصل دشمن شناسی و راه های مقابله با آن تاکید داشت.

آیت الله جنتی با اشاره به این جمله از قول آیت الله العظمی بهجت فومنی که دشمنان خارجی به هیچ حدی از نوکری کشورهای دیگر قانع نیستند گفت : دشمن به هیچ چیز قانع نیست و نباید اینگونه اندیشید که با گرفتن امتیازهایی کوتاه می آید و میتوان مثلا با مذاکره اختلاف ها را حل کرد چرا که آنها نوکر مطلق و وابسته می خواهند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه ضمن تاکید بر پیروی کامل از ولایت فقیه در شرایط  و مقاطع مختلف گفت : رهبر معظم انقلاب با رهبری داهیانه خود علاوه بر حفظ نظام و انقلاب دشمن را هم ذلیل و ناامید کرده است.

آیت الله احمد جنتی تاکید کرد : مقام معظم رهبری درحالیکه در جبهه های گوناگون مقابل دشمن ایستاده و از امت اسلامی حمایت می کنند با حمایتها و تلاش های خود ممالک اسلامی از یمن گرفته تا سوریه ، عراق و فلسطین را نیز از گزند دشمنان محفوظ داشته اند.

وی با تاکید بر اجرای کامل اقتصاد مقامتی به عنوان راهکار خروج از بحران اقتصادی افزود : همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند با این سازوکار است که ایران اسلامی می تواند روی پای خود بایستد و با فعال تر کردن و توسعه تولید داخلی بهره مندی صحیح از منابع کشور و با اتکا به نیروهای متخصص و مغز های متفکر داخلی به اهداف و برنامه های پیشرفت جامه ی عمل بپوشاند.

دبیر شورای نگهبان افزود : یکی از راههای اصلی و مهم برای افزایش تولید داخلی و اشتغال بیشتر ، جلوگیری از قاچاق کالا و بستن ورودیهای مختلف این کالاهای گوناگون و حتی بی کیفیت از برخی کشورهاست.

آیت الله احمد جنتی ، با تاکید بر شناخت قشرهای مختلف از مسایل روز و جاهلیت حال و گذشته ، گفت : جاهلیت امروز آمریکا ، اسراییل و فرهنگ غرب است که به دنبال انحراف جوامع اسلامی به ویژه جوانان مرز و بوم ایران اسلامی از راه درست اسلام و ائمه اطهار بوده و هست.
وی تاکید کرد : ارائه راهکارهای شناخت و مقابله با جاهلیت امروز را باید از مدارس و نوجوانان آغاز و با متذکر شدن بیانات و رهنمونهای مقام معظم رهبری به دانش آموزان ، آنها را نسبت به مسایل گوناگون و راههای مقابله با دشمن و شیطنتهای آن آشنا و آگاه کرد.

دبیر شورای نگهبان در بخشی دیگر از سخنان خود ، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و روز جانباز ، افزود : روز پاسدار روز پاسداشت رشادتها و شجاعتهای دلیر مردانی است که از اسلام و انقلاب پاسداری کرده اند.

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقابله با دشمن در همه عرصه ها و شرایط ، خار چشم آمریکا ، اسراییل و ضد انقلاب بوده است و به عنوان سپاه نظامی امام زمان ( عج ) امروز برای همه ما قوت قلب است.

وی همچنین به برخی از شیاطین که در داخل از شیطان بزرگ و اهداف آن حمایت کرده و دنباله روی آن شده اند تذکر داد و افزود : ولایت فقیه رکن اصلی و اساسی همه نهادهاست و برخی افراد با ایجاد اخلال در برخی امور و برپایی شیطنت های مختلف نباید حزب الله را ناراحت و رنجور و دشمن را شادکنند.

دبیر شورای نگهبان گفت : مجلس ، دولت و همه و همه باید با تاسی از سیاستها و رهنمود های مقام معظم رهبری و پیروی از ولایت ، در راه پیشرفت کشور و اعتلای نظام گامهای موثر بردارند و دشمن را بیش از پیش ناامید کنند.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.