آغاز درخشش تیم کوهستان بر پهنای آسمان دوچرخه سواری

به زودی برنامه های سال آینده ی رکابزنان کوهستان تصویب می شود تا این رشته در تاریخ دورچرخه سواری کشور درخشش خود را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مسابقات آسیایی کوهستان برگزار و تیم ایران برای اولین بار در تاریخ دوچرخه سواری کشور یک مدال برنز و دو مقام چهارمی برای کشور به ارمغان آوردند.

روز سه شنبه تیم ملی کوهستان دوچرخه سواری از تایلند به کشور بازگشت.
 
اگرچه حضور در این رقابت ها بستگی به کسب سهمیه داشت با توجه به اینکه تیم برای حضوری جدی به تازه گی فعالیت خود را آغاز کرده امتیازاتش به حد نصاب نرسیده است که بتواند کسب سهمیه کند.  
 
در این خصوص با فرهاد عصفوری دبیر رشته ی کوهستان فدراسیون دوچرخه سواری اظهار کرد:نتیجه ای که امسال به دست آوردیم در تمام گروه های کوهستان عالی بود.تنها اتفاق نا خوشایندی که پیش آمد عقب ماندن فرانک پرتو آذر در مسابقات کراس کانتری بود که موجب شد از دور مسابقات خارج شود.
 
 
وی افزود: اردوی برون مرزی یک ماهه ای که در اروپا داشتیم محک خوبی به منظور ارتقای رکابزنان کوهستان شد.همچنین سطح تکنیکی رکابزنان پیشرفت محسوسی داشت.زیرا برای اولین بار تیم کوهستان ما با 240 رکابزن دیگر همزمان بر سر خط استارت رقابت را آغاز کردند.
 
عصفوری در ادامه بیان کرد: اردوی ایتالیا موجب شد زمانی که در مسابقات  بین المللی ایتالیا شرکت کردیم رکابزنانمان محک خوبی زده شوند.مسابقه ی هورس کلاس برای تیم مردان بسیار خوب بود و هر سه رکابزن با هم به خط پایان رسیدند. همچنین در بخش الیمنیتوری که رشته ی جدیدی است شرکت کردیم اما به خاطر یک اشتباه کوچک مقام چهارم رقابت ها را کسب کردیم.
 
وی در خصوص قوانین برگزاری این رشته توضیح داد:در این رشته رکابزنان در گروه های چهار نفری شرکت خواهند کرد و در مراحل مختلف رکابزنان حذف می شوند تا در نهایت در مرحله ی هشتم ک پایان رقابت ها محسوب می شود مجموع نفرات با هم به رقابت می پردازند. محمد پورشریف در این رقابت ها خیلی خوب بود.
 
دبیر کوهستان فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه تصریح کرد: شنبه با رییس فدراسیون و مربی تیم ملی جلسه ای در این خصوص خواهیم داشت و سه روز پس از آن هم برای ادامه روند تمرینات رکابزنان کوهستان کمیته فنی برگزار خواهد شد تا برنامه امسال و سال آینده را تصویب کنیم.
 
وی در خصوص وضعیت مربی تاکید کرد: مربی در ورزش یک ابزار است که علم و تکنیک را به ورزشکار آموزش می دهد .اردوی برون مرزی برای رکابزنان لازمه ی کار است زیرا مربی باید ورزشکار را در محیط آموزش داده زیرا خارج از محیط هر چقدر  به ورزشکار سخت بگیرد باز هم آن گونه که باید رکابزن تکنیک ها را نمی آموزد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.