اصفهان؛

صفار هرندی در دانشکده فنی مهندسی گلپایگان

نگاه اقتصاد مقاومتی به سمت توانمندی ها، داشته ها و تقویت شبکه های داخلی است.

صفار هرندی در دانشکده فنی مهندسی گلپایگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی طراحی به گونه ای که اگر هیجاناتی در بازار کشور وارد شد راه برون رفت از آن را داشته باشیم.    
 
دکترمحمدحسین صفار هرندی در همایش اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان برگزار شد اظهار کرد: اولین قدم برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی خارج شدن از اسارت فروش نفت خام است.

وی ادامه داد: باید فروش نفت خام را کنارگذاشت و به سمت تبدیل آن به فراورده های نفتی رفت چرا که همیشه مشتری خود را دارد و درآمدی چندین برابر خام فروشی را خواهد داشت.

صفارهرندی تنوع بخشی به بازار خرید را یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: ما باید مشتری های خود را در کشورهای متعدد داشته باشیم که اگر در فروش محصولات با کشوری دچار مشکل شدیم به راحتی بتوانیم برای فروش محصولات خود بازار داشته باشیم.

 این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تنوع دریافت کنندگان خدمات و تولیدات باید به گونه ای باشد که با حادثه ای تمام برنامه ریزی کشور به هم نریزد.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به ما دیکته می کند که در هیچ دستگاهی از دستگاه های کشور نباید یک عنصر خارج از موضوع اقتصاد مقاومتی دیده شود و همه ارکان باید برای تحقق این امر مهم کوشش کنند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم استفاده دولتمردان و دستگاه های دولتی از پیمانکاران داخلی، گفت: گاهی شاهد هستیم در حالی که شرکت های داخلی پتانسیل و ظرفیت انجام ماموریت ها و پروژه های بزرگ را دارند با شرکت های خارجی قرار دادهایی بسته میشود و امتیازات را به کشور خارجی می دهند.

وی اشاره کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی شرکت ها باید موظف باشند از پیمانکاران داخلی استفاده کنند تا با چالش های جهانی به بحران برنخوریم.

صفارهرندی در پایان به نقش اصول فرهنگی در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ و دیپلماسی مادر این راستا قرار گیرد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.