نشست هم‌اندیشی لیست امید؛

موسوی‌لاری: فراکسیون امید باید مظهر امید به آینده باشد

وزیر دولت اصلاحات گفت: در انتخابات تهران اگر گفته نمی‌شد همه به لیست رای دهند این معجزه سیاسی اتفاق نمی‌افتاد.

موسوی‌لاری: رمز ناکامی 84 نبود انسجام و رمز پیروزی 92 انسجام بودبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری وزیر دولت اصلاحات در نشست هم اندیشی منتخبین لیست امید که بعد از ظهر امروز در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهور برگزار شد با اشاره به کسب اعتماد مردم ایران در انتخابات هفتم اسفند اظهار داشت: انتقال مسائلی که به گذشته مربوط می‌شود برای این است که برای آینده گامی محکم‌تر برداشته شود چرا که راه‌های زیادی را با وجود تلخی‌ها و شیرینی‌ها گذرانده‌ایم و بنا نداریم خیلی مفصل در این رابطه صحبت کنیم.

وی ادامه داد: در چند مقطع از جمله سال 84، علی‌رغم حضور جریان تحول‌خواه در متن تصمیم‌های قوه مجریه و مقننه مسیر دیگری رقم خورد اما یکی از علل قطعی آن عدم انسجام در وحدت نظر در جمع دوستان بود.

وزیر دولت اصلاحات با بیان اینکه مسائل اجتماعی تک عاملی نیست افزود: از سال 84 تا 92 فضای کشور به گونه‌ دیگری پیش رفت و آنچه که در این مدت اتفاق افتاد تلخی آن در ذائقه ما و ملت باقی مانده است لذا در سال 92 اتفاق جالبی افتاد و هیچ کس فکر نمی‌کرد که آنچه ترسیم شده با یک نگاه خردورزانه و تصمیم ملت مسیر حرکت به سمتی هدایت شود که امید به آینده را در جامعه احیا کند.

موسوی لاری خاطرنشان کرد: چهره‌های تاثیرگذار جامعه برای رسیدن به نقطه مورد نظر با رایزنی و تبادل نظر و همچنین در نظر گرفتن حداقل‌ها و کاهش تمایلات فردی توانستند مسیر را به گونه‌ای هدایت کنند که با خواست مردم هم مسیر باشد.

وی افزود: با اتفاق نظر تاثیرگذاران و با گذشت برخی بزرگان و همچنین با کنار رفتن عارف و بیانات جهت‌دار و خوب آقای روحانی و همراهی همه احزاب مسیر انتخابات را به سمتی برد که دورنمایی تحول‌خواه را نشان داد.

وزیر دولت اصلاحات با بیان اینکه دولت با میثاقی که با مردم بسته بود حرکت کرد گفت: دولت در عرصه بین‌الملل گام‌های بلندی را برداشته است و تا جایی مقدور بوده راه برای رسیدن به نقطه مطلوب باز شده است.

موسوی لاری با بیان اینکه از سال 92 تا 94 فرصتی بود که یک بار  دیگر همه تاثیرگذاران تجربه 84 و 92 را با هم مرور کنند و تصمیم بگیرند تا به اینجا برسند گفت: تجربه 84  باتجربه 92 تفاوتی دارد و آن این است که رمز ناکامی 84 عدم انسجام و رمز پیروزی 92 انسجام بود و برای اینکه این دو تجربه مکمل هم باشند جلسات مختلفی شکل گرفت.

وی تصریح کرد: اگر گام اول موفقیت در سال 92 بود، در سال 94 گام دوم تلقی می‌شود، برای گام‌های بعدی باید جامعه آماده شود که خوشبختانه این موضوع هم با همه دشواری‌ها پشت سر گذاشته شد و مسیرهایی که طی شد مسیر همدلی و همراهی بود.

وزیر دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: در نهایت شورای سیاست‌گذاری از دل این تشکل‌ها بیرون آمد که وظیفه‌اش این بود تا چتر گسترده‌ای به روی همه جریانات باشد تا جامعه به سمت و سویی گسترده پیش برود.

وی با اشاره به اولین راهبرد شورای سیاست‌گذاری افزود: اولین بازخورد شورا این است که آنچه به نتیجه می‌رسد نظر جمع باشد.

موسوی لاری دومین راهبرد شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را تصمیم‌گیری در سطوح پایین‌ جغرافیایی دانست و اظهار کرد: یعنی اینکه از مرکز برای حوزه‌های انتخابیه تصمیم‌گیری نشود و اجازه بدهند چهره‌های خدمت‌گزاری که در مناطق هستند، تصمیم بگیرند؛ یعنی مرکز تابع نظرات حوزه‌های انتخابیه باشند.

وی گفت: ترکیبی که پیش‌بینی شد ترکیب احزاب و نمایندگان ادوار و چهره‌های خدمتگذار شاخص که به عنوان چهره‌ شاخص فرهنگی و مردمی بودند، محور تصمیم‌گیری شدند.

وزیر دولت اصلاحات با بیان اینکه در سال 96 باید گامی بلند‌تر از 94 برداریم اظهار داشت: در رابطه با مجلس تفاوت‌هایی علاوه بر انسجام بین گروهها داشتیم که برنامه‌محور بود؛ یکی از محورهای دیگر ورود به انتخابات با شعار امید آرامش رونق اقتصادی بود.

موسوی لاری افزود: امید به آینده یکی از امتیازهای اصلی جامعه ما بود و همچنین آرامشی را که در انتخابات داشتیم بی‌نظیر بود.

وی خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی نیز به جز همدلی دولت و ملت امکان‌پذیر نیست البته مردم کار خودشان را خوب انجام دادند و اینک منتخبان مردم  باید رونق اقتصادی مورد همت قرار دهند.

موسوی لاری با اشاره به شاخص جریان تحول‌ها گفت: هیچگاه رقیب را تخریب نکردیم و از اول هم گفتیم احترام رقیب را باید داشته باشیم شفاف حرکت می‌کنیم و با شفافیت ایده‌هایمان را دنبال خواهیم کرد.

وزیر دولت اصلاحات با بیان اینکه فراکسیون امید باید نمادی از همدلی و هماهنگی باشد خاطر نشان کرد: همه کسانی که عضو این فراکسیون هستند رأی برابری دارند و اگر در انتخابات تهران گفته نمی‌شد که همه به لیست رأی دهند شاید این معجزه سیاسی اتفاق نمی‌افتاد.

موسوی لاری در پایان گفت: فراکسیون امید باید مظهر امید به آینده باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فراکسیون ، امید ، لاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار