در حاشیه نشست خبری نمایشگاه کتاب بیان شد؛

مجری پروژه متروی پرند: متروی شهر آفتاب از فردا پذیرای مردم است

متروی شهر آفتاب که در فرصتی کمتر از آنچه پیش‌بینی شده بود ساخته شد، از فردا پذیرای مردم است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدقوام‌الدین حسینی مجری پروژه متروی «پرند» در جریان بازدید خبرنگاران از ایستگاه «شهر آفتاب» با اعلام این خبر که ایستگاه شهر آفتاب از فردا پذیرای مسافرانی خواهد بود که در این ایستگاه رفت و آمد می‌کنند، گفت: خط متروی «پرند» 52 کیلومتر است و مسیر آن در ایستگاه شاهد از خط یک مترو منشعب می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر خط متروی «پرند» از ساعت 6 صبح تا 11 بعد از ظهر برقرار است و به دلیل آنکه با بودجه دولتی تولید شده، اولویت خاصی را به شهر آفتاب داده است.

حسینی اظهار داشت: معماری ایستگاه شهر آفتاب شباهت زیادی به معماری چهل ستون اصفهان دارد.

مجری خط متروی «پرند» ادامه داد: در روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب هر چهار دقیقه یک بار، یک قطار در متروی شهر آفتاب تردد می‌کند و این ایستگاه ظرفیت آن را دارد که سه قطار همواره منتظر باشند که بسته به میزان بازدیدکنندگان به خط پرند کمک کنند.

مجری متروی خط «پرند» تصریح کرد: ظرفیت خط متروی «پرند» با ظرفیت خط یک متروی تهران برابر است و در ساعات تعطیلی تمامی خطوط متروی تهران، خط متروی پرند فعال و گرم خواهد بود.

همچنین حسین صفری مدیر کمیته رفاهی نمایشگاه کتاب در حاشیه برگزاری نشست خبری این رویداد، در جمع خبرنگاران گفت: موکت قرمزی که در بخش ناشران عمومی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پهن می‌شود، نماد فرش قرمز بازدیدکنندگان این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: در مدخل اصلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک بخش اطلاع‌رسانی وجود دارد و در طول فضای در نظر گرفته شده، برای این نمایشگاه، شش ایستگاه اطلاع‌رسانی و هشت ایستگاه توزیع نقشه دیده می‌شود.

صفری اظهار داشت: هم‌اکنون یک سالن 120×80 متر و دو سالن 120×50 برای نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: 80 دستگاه شاتل به بازدیدکنندگان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران خدمات ارائه می‌دهند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار