آغاز جلسه پارلمان عراق به ریاست سلیم الجبوری

جلسه پارلمان عراق امروز (سه‌شنبه) به ریاست سلیم الجبوری و حضور 172 نماینده آغاز شد.

آغاز جلسه پارلمان عراق با ریاست سلیم الجبوری

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت موسوعه العراق، جلسه امروز پارلمان عراق با ریاست "سلیم الجبوری،" رئیس پارلمان و پس از رسیدن تعداد نمایندگان به 172 نماینده از مجموع 328 نماینده آغاز شد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز برای شرکت در این جلسه وارد صحن پارلمان شد.


قرار است پارلمان امروز کابینه جدید العبادی را تصویب کند و به اختلافات و بحران سیاسی که از چند وقت پیش در عراق آغاز شده، پایان داده شود.

برخی منابع نیز اعلام کردند "مقتدی صدر،" رهبر جریان صدر عراق تهدید کرده در صورت شکست پارلمان در تصویب اصلاحات دست به نافرمانی مدنی خواهد زد.

اخیرا نمایندگان معترض عراقی در اعتراض به اجرا نشدن اصلاحات سلیم الجبوری را از سمت خود برکنار کردند. آن ها خواهان برکناری رؤسای سه گانه شده اند. 

همچین الجبوری اعلام کرد: ما با فراکسیون های سیاسی و حیدر العبادی به توافق رسیدیم که امروز کابینه جدید تصویب شود.

به گفته منابع عراقی به محض ورود العبادی به پارلمان نمایندگان متحصن شعارهایی را سر داده و این جلسه را غیر قانونی خواندند.

سلیم الجبوری در این جلسه گفت: ما براساس قانون و نظام به تمامی نظرات احترام می گذاریم. اقداماتی که اخیرا برخی نمایندگان انجام دادند نشان دهنده نظر و دیدگاهی است که باید به آن احترام گذاشته شود.

وی خواهان تشکیل کمیته ای برای مذاکره با نمایندگان متحصن شد.

برخی منابع نیز اعلام کردند که 30 نماینده پارلمان عراق در تصویب کابینه جدید العبادی کارشکنی ایجاد می کنند.

همچنین مقتدی صدر بار دیگر تهدید کرد که اگر دولت و پارلمان در اتخاذ اقدامات مناسب که مورد رضایت عراقی ها باشد، شکست بخورند هواداران خود را به تحصن و یورش به پارلمان وادار خواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار