زنجان؛

سرمایه گذاری 17هزار میلیارد تومانی برای تأسیس واحد های صنعتی

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به صدور ۲ هزار و ۷۷۴ جواز تأسیس واحد صنعتی گفت: ۱۷ هزار میلیارد تومان برای تأسیس این واحدها سرمایه گذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛کلانتری بابیان اینکه استان زنجان در صنعت جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده استگفت: استان زنجان در زمینه صنایع غذایی، برق قدرت و ترانسفورماتور و نیز سوئیچ فشارقوی برق از توانمندی ویژه و رتبه خوبی در سطح کشور برخوردار است و هم‌اکنوندر استان حدود ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی فعال وجود دارد.

وی به پالایش‌های انجام‌شده در راستای فعال‌سازی واحدهای نیمه فعال طی دو سال گذشته در استان اشاره کردوافزود: در استان زنجان ۲۳ درصد واحدها با ظرفیت بالای ۷۰ درصد کار می‌کنند و ۴۸ درصد مشکلات صنایع تولیدی و صنعتی زنجان مربوط به کمبود نقدینگی و بیش از ۲۰ درصد مربوط به نبود بازار فروش است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هزار و ۲۹ هکتار زمین صنعتی در استان زنجان وجود دارد که در این راستا هزار و ۲۳۹ پروانه بهره‌برداری در استان صادرشده است.

کلانتری گفت: برای هزار و ۲۳۹ پروانه بهره‌برداری چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که برای ۳۸ هزار فرصت شغلی ایجادشده است.

کلانتری گفت: بزرگ‌ترین کمکی که دولت طی دو سال گذشته برای رفع مشکل این صنایع در کشور و استان انجام داده تشکیل کارگروه و ابلاغ قانون رفع موانع تولید است.

وی تصریح کرد: برخی واحدهای صنعتی که در کمبود نقدینگی مشکل داشتند از طریق دریافت تسهیلات بانکی موفق به‌کار خود شدند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.