اهواز،

توليد بیش از 70 هزار تن شكر در كشت و صنعت نيشكر سلمان فارسي

72 هزار تن شكر امسال در شركت كشت و صنعت نيشكر سلمان فارسي خوزستان توليد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مديرعامل شركت كشت و صنعت نيشكر سلمان فارسي امروز گفت: از مجموع هشت هزار و 300 هكتار از اراضي زيركشت نيشكر كشت و صنعت سلمان فارسي، توانستيم در سال جاري 681 هزارتن نيشكر برداشت كنيم كه اين ميزان برداشت نيشكر نسبت به سال گذشته بيش از 100 هزار تن افزايش يافت.

گودرز مراد سلطاني با بيان اين كه در سال جاري بيش از 72 هزار تن شكر خام توليد كرديم كه نسبت به سال گذشته افزايش خوبي را نشان مي دهد افزود: در تلاشيم تا با استفاده از توان كارشناسي موجود شركت و همكاري با موسسه تحقيقات و آموزش نيشكر بتوانيم در سال آينده نيز افزايش توليد چشمگيري داشته باشيم.

وي تصريح كرد: علاوه بر توليد نيشكر و شكر، فعاليت هاي غير نيشكري مانند كشت گندم و كلزا در مزارع آيش شده شركت كشت و صنعت سلمان فارسي هر سال انجام مي شود و با توجه به افزايش توليد و راندمان بالاي اين محصولات نسبت به سال هاي گذشته اين كار ادامه پيدا خواهد كرد.

مديرعامل شركت كشت و صنعت نيشكر سلمان فارسي همچنين با تاكيد بر رعايت تمامي اصول محيط زيستي در استان گفت: در راستاي صيانت از محيط زيست، امسال تصفيه خانه فاضلاب صنعتي كشت و صنعت سلمان فارسي به بهره برداري رسيد كه اين تصفيه خانه باعث كاهش آلاينده ها مي شود و با رساندن پساب ها به حد استاندارد، استفاده مجدد از آنها در بحث بازيافت آب را امكان پذير مي كند و از اين پساب هاي بازيافت شده مي توان جهت آبياري فضاي سبز و مزارع استفاده كرد.

كشت و صنعت سلمان فارسي يكي از واحدهاي هفت گانه شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي است كه بهره برداري از آن در سال 1383 آغاز و تاكنون 11 دوره بهره برداري را طي كرده است.

اين شركت 12 هزار هكتار مساحت دارد و در اراضي شرق كارون ودر 40 كيلومتري جنوب غرب جاده اهواز - آبادان واقع شده است و قابليت توليد 100 هزار تن شكر خام را دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.