پیونگ‌یانگ: آزمایش موشکی جدید از زیردریایی، موفقیتی بزرگ است

کره شمالی آزمایش جدید موشک بالستیک این کشور از زیردریایی را «موفقیتی بزرگ» برای خود توصیف کرد.

پیونگ‌یانگ: آزمایش جدید موشکی از زیردریایی موفقیتی بزرگ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد آزمایش موشک بالستیک از زیردریایی را که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر آن نظارت داشت «موفقیتی بزرگ» است که به این کشور «ابزاری دیگر برای حمله قدرتمند هسته‌ای» را می‌دهد. 

ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی روز شنبه یک موشک بالستیک را از زیردریایی در سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است و در خصوص آزمایش هسته‌ای دیگر یا شلیک موشکی پیش از نشست مهم حزب حاکم در ماه مه ابراز نگرانی کرد. 

یک مسئول در وزارت دفاع کره جنوبی گفت این موشک مسافت ۳۰ کیلومتر را پیمود و افزود ارتش این کشور تلاش می‌کند اطمینان پیدا کند که آیا شلیک این موشک شکست خورده است یا نه. 
در همین حال، خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد آزمایش شلیک موشک بالستیک از زیر آب «موفقیت بزرگ دیگر» به شمار می‌آید بدون اینکه از زمان و مکان انجام این آزمایش که رهبر کره شمالی بر آن نظارت داشت پرده بردارد. 

این خبرگزاری افزود: «این آزمایش به طور کامل اعتبار سامانه شلیک (موشک) از زیر آب را با روشی کره‌ای تایید و تقویت می‌کند و این روش به طور کامل همه شرایط فنی اجرای عملیاتی هجومی از زیر آب را داراست.» 

این خبرگزاری به نقل از کیم افزود: «موفقیت این آزمایش به تقویت توانمندی عملی نیروی دریایی کره شمالی از زیر آب به شکل قابل ملاحظه‌ای کمک خواهد کرد.» 

وی افزود: «کره شمالی درحال حاضر می‌تواند نیروهای کره جنوبی و امپریالیست آمریکایی را در هر زمانی که بخواهد هدف قرار دهد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار