هافینگتن پست: شرایط اسفناک آوارگان سوری در ترکیه

یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی نسبت به شرایط اسفناک پناهندگان سوری در اردوگاه‌های ترکیه هشدار داد.

هافینگتن پست: شرایط اسفناک آوارگان سوری در ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری «هافینگتن پست» با انتشار گزارشی درخصوص زندگی آوارگان جنگ‌زده سوری در شهر «تربالی» ترکیه، نسبت به شرایط سخت و بحرانی پناهندگان سوری در اردوگاه‌های آوارگان این کشور هشدار داد. 

در این گزارش آمده است: تربالی، شهر کوچکی که در 50 کیلومتری غرب شهر بندری «ازمیر» قرار دارد، به اردوگاه هزاران خانواده جنگ‌زده سوری تبدیل شده است. این آورگان که برای نجات جانشان خانه و زندگی خودشان را در سوریه رها کرده‌ و به این شهر – که پیشه اصلی ساکنان آن کشاورزی است- پناهنده شده‌اند، اکنون با کارگری در زمین‌های کشاورزی برای زنده ماندن و امرار معاش تلاش می‌کنند. در میان این کارگران مزارع، کودکان 14 ساله نیز به چشم می‌خورند.    

اردوگاه آوارگان تربالی که در بالای تپه‌ای نزدیک شهر واقع شده، اکنون 1500 پناهنده سوری را در خود جای داده است. 

حدود دو میلیون و هفتصد و پنجاه هزار آواره سوری اکنون در ترکیه به‌سر می‌برند. 90 درصد از این پناهندگان خارج از اردوگاه‌های رسمی آوارگان در جنوب‌شرق ترکیه، زندگی می‌کنند. طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر، 400 هزار نفر از این آوارگان را کودکانی تشکیل می‌دهند که از تحصیل محروم مانده‌اند. علی‌رغم آنکه ادامه تحصیل این کودکان در مدارس دولتی ترکیه بلامانع است، تعداد اندکی از آن‌ها سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند. آشنا نبودن با زبان ترکی، عدم آگاهی نسبت به قوانین و سیاست‌های حاکم بر این کشور، مشکلات اقتصادی و ترس از عدم پذیرش از سوی دیگر دانش‌آموزان از جمله موانع ادامه تحصیل این کودکان در مدارس عادی ترکیه است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار