همدان؛

مصرف بیش از اندازه نمک تهدیدی بر سلامت افراد

یک متخصص تغذیه از عوارض جبران ناپذیر مصرف بیش از اندازه نمک بر بدن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مصرف بیش از اندازه نمک تهدیدی بر سلامت افرادگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ زهره موسوی گفت: مصرف  این ماده به مقدار محدود مورد نیاز بوده و مصرف متعادل آن به همه افراد توصیه می شود .


وی ادامه داد: نمک یکی از مواد مورد نیاز برای سوخت و ساز مواد غذایی در بدن، انتقال پیام های عصبی و کارکرد صحیح عضلات است.

موسوی با بیان اینکه در هنگام اسهال ،استفراغ  و یا فعالیت شدید بدنی و در هوای گرم با مصرف کمی نمک می توان املاح از دسته رفته را جبران کرد افزود: مصرف زیاد نمک و غذاهای شور عوارض را برای بدن بدنبال دارد.

وی تاکید کرد: تداوم  مصرف زیاد نمک و مواد شور موجب اختلال در کارکرد کلیه ها و همچنین موجب تجمع آب در بدن شده و ایجاد ورم در تمام و یا قسمت های از بدن می شود.

یک متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف زیاد نمک و غذاهای شور از عوامل موثر بر افزایش فشار خون و بروز بیماری های قلبی و عروقی، سکته قلبی، پوکی استخوان، سرطان معده  و آسم می شود.

موسوی با اشاره به اینکه مصرف نمک در کشور ما در حال افزایش است گفت: افراد باید میزان نمکی که هنگام پخت به غذا اضافه می کنند را کاهش دهند و برای اجتناب از مصرف بی رویه نمک بر سر سفره از نمکدان استفاده نکنند و همچنین از خوردن غذا های کنسرو شده و تنقلات شور مثل چیبس، پفک و انواع شور و ترشی های شور خود داری کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.