سفیر ایران در پاکستان: در‌ها برای گسترش روابط تجاری تهران-اسلام‌آباد باز است

سفیر ایران در پاکستان ابراز خوشبینی کرد روابط تجاری این دو کشور متناسب با ظرفیت‌های موجود، افزایش یابد.

سفیر ایران در پاکستان: در‌ها برای گسترش روابط تجاری تهران-اسلام‌آباد باز استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه پاکستان تودی نوشت: ایران و پاکستان از ظرفیت‌های تجاری خود برای گسترش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه استفاده می‌کنند. 

این روزنامه پاکستانی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: مهدی هنردوست، سفیر ایران در پاکستان، ابراز خوشبینی کرد روابط تجاری این دو کشور متناسب با ظرفیت‌های موجود افزایش یابد. 

وی در سخنانی در اتاق بازرگانی و صنعت لاهور گفت از زمان سفر اخیر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به پاکستان، که آغازگر عصر جدیدی از روابط دوستانه میان دو کشور بود، تهران و اسلام آباد دستاوردهای مهمی داشته‌اند. 

هنردوست افزود: «ایران و پاکستان، دو کشور برادر هستند و دوستی آن‌ها باید روابط اقتصادی دوجانبه را نیز شامل شود.» 

وی در ادامه گفت: «من از دیدن آمار مربوط به میزان تجارت دوجانبه شوکه شدم زیرا این آمار منعکس کننده روابط دوستانه و ظرفیت‌های دو کشور نیست.» سفیر ایران افزود فقدان اطلاعات مربوط به تجارت، یکی از بزرگ‌ترین دلایل برای میزان کم تجارت میان این دو کشور برادر است. 

سفیر ایران در پاکستان همچنین گفت تجار ایرانی مایلند فعالیت‌های تجاری خود را با همتایان پاکستانی خود گسترش دهند بنابراین آن‌ها باید قدم بردارند و سرمایه گذاری‌های مشترکی را با همتایان ایرانی خود آغاز کنند. 

هنردوست در پاسخ به یک سوال در مورد طرح خط لوله گازی ایران-پاکستان گفت این طرح احتمالا در مدت زمان کوتاهی تکمیل می‌شود. وی تاکید کرد این طرح باید تکمیل شود، زیرا انرژی برای همه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی لازم است. 

این دیپلمات ایرانی در ادامه گفت در‌ها باز است و سفارت ایران در پاکستان امکانات لازم را برای تجار پاکستانی علاقمند به تجارت با ایران افزایش خواهد داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار