نانوكاتالیستی كه فرآیند تولید دارو را سرعت می بخشد

محققان دانشگاه سیستان و بلوچستان موفق شدند نانوكاتالیستی تولید كنند كه فرآیند سنتز تركیبات شیمیایی برای تولید دارو را سرعت می بخشد.

میر رسول موسوی دانش آموخته ی دوره ی دکترای دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان از اهمیت كاتالیست ها در سنتز تركیبات شیمیایی گفت: سنتز برخی تركیبات شیمیایی به علت دارا بودن خواص دارویی، در صنعت داروسازی بسیار مورد توجه است از این رو محققان به دنبال كاتالیست هایی هستند كه به كمك آنها بتوان سرعت و بازدهی فرآیند را افزایش داد.

وی به طرح خود اشاره كرد: این پژوهش، یک روش ساده و مؤثر برای سنتز دو ترکیب شیمیایی پرکاربرد در تولید دارو و مواد شیمیایی است كه با استفاده از نانوکاتالیست زیست سازگار سیلیکات صورت می گیرد. نانوذرات سیلیکات به عنوان یک کاتالیست مؤثر به کار برده شده و عملکرد آن با سایر کاتالیست ها مقایسه شده است.

موسوی علت انتخاب نانوكاتالیست را توانایی آن در تسریع فرآیند خواند و گفت: این نانوكاتالیست قابل بازیافت بوده و سرعت واكنش را در دمای محیط بدون استفاده از شرایط خاص و سخت افزایش می دهد. همچنین، عدم تولید محصول جانبی از دیگر مزیت های استفاده از این نانوکاتالیست است.

وی در خصوص نتایج حاصل از آزمایشات یادآور شد: مقایسه عملکرد نانوکاتالیست سیلیکات با سایر کاتالیستها از لحاظ افزایش سرعت و بازدهی واکنش، برتری نانوکاتالیست مذکور را نشان می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار