سلامت و آموزش پناهندگان نيازمند توجه جدي جامعه جهاني

معاون کمیساریای عالي سازمان ملل در امور پناهندگان گفت :مشکل واقعي پناهندگان سلامت و آموزش آنان است که نيازمند توجه جدي و پشتباني جامعه بين الملل به اين امر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ؛ جورج اوکت افزود : آنچه در مسئله سلامت شديدا مورد نياز است، بيمه همگاني پناهندگان است که امکانات بيمه براي آنان هرچه سريعتربايد فراهم گردد تا شرايط  تا شرايط زندگي بهتري را سپري کنند.
وي گفت : در بازرسي و گفتگو با چند خانواده مستقر در مهمانشهر متوجه شدم پناهندگان توان پرداخت هزينه هاي درماني را ندارندو هرچه سريعتر بايد جامعه جهاني به فکر اين مشکل باشد.
معاون کمیساریای عالي سازمان ملل در امور پناهندگان با اشاره به مشکلات پناهندگان گفت: در حوزه آموزش متوجه شدم نيازهاي زيادي جوانان و نوجوانان مشتاق به تحصيل دارند که بايد براي آنان شرايط ادامه تحصيل فراهم گردد وهمه دانش آموزان از امکانات آموزشي بهرمند شوند.
جورج اوکت با تشکر و قدر داني از تلاشهاي سخاوتمندانه نظام و دولت وملت ايران به پناهندگان خاطر نشان کرد: بر خود لازم مي دانم ازدولت و ملت ايران که در رفاهي را براي پناهجويان فراهم کردند تشکر و قدر داني نمايم.
وي تاکيد کرد : از جامعه جهاني در خواست دارم امکانات آموزشي وبيمه درماني که به ويژه در موضوع درماني با مشکلات عديده مواج هستند را براي پناهندگان در ايران فراهم کند.
مديرکل امور اتباع خارجي استان خراسان رضوي هم با اشاره به بازديد هيئت سازمان ملل از پناهندگان مهمانشهر تربت جام گفت: معاون عالي سازمان در امور پناهندگان در راس هياتي از مرز افغانستان وارد کشورمان شدند و مشکلات پناهندگان را از نزديک در مهمانشهر مورد بررسي قرار دادند و قول مساعد دادند تا ازطريق جامعه جهاني نيازمندي هاي آنان را پيگيري و مرتفع کنند.
محمد اعجمي افزود : با توجه به آوارگان وپناهندگان ديگر کشورها مدتي است کمک هاي سازمان هاي جهاني به پناهندگان در ايران کاهش يافته است که اميدواريم در بازديدي که انجام گرفت کمکهاي بشر دوستانه سازمان ملل به پناهندگان در ايران افزايش يابد.
وي تصريح کرد : دولت امکانات خوبي در اختيار پناهندگان قرار داده و مي طلبد جامعه جهاني نسبت به تقويت و بهبود و افزايش حمايتهاي بين المللي و جذب کمکها اقدامات موثري بردارند.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.