راهنمای خرید اجاق گاز فردار

برای خرید اجاق گاز فردار توجه به یک سری ویژگیها مفید است، این ویژگی ها هنگام خرید انواع اجاق ها می تواند مورد توجه قرارگیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای خرید اجاق گاز فردار توجه به یک سری ویژگیها مفید است، این ویژگی ها هنگام خرید انواع اجاق ها می تواند مورد توجه قرارگیرند.

تعداد و اندازه سر شعله ها: گازها چه معمولی باشند چه توکار، بین یک تا شش شعله دارند. هرچه تعداد شعله های آن ها بیشتر باشد، بزرگ تر بوده و فضای بیشتری را نیز اشغال می کنند. 

فندک: در بسیاری از گازها یک فندک کلی برای تمام شعله ها و فر تعبیه شده است. در بعضی گازهای جدیدتر نیز برای هر شعله، فندک جداگانه ای در کنار آن قرار داده شده است. 

 ترموکوپل: یکی از مهمترین ویژگی هایی است که برای بالا رفتن ایمنی اجاق، ضروری است. این ویژگی سبب می شود در صورتیکه گاز به دلیل وزش باد، سر رفتن مواد غذایی و … خاموش شد، جریان گاز نیز قطع شده و در فضا منتشر نشود.

تایمر: بر روی صفحه کلید گاز قرار گرفته و می توان با چرخاندن آن و قرار دادن بر روی یک زمان مشخص، تعیین نمود که سر ساعت معینی زنگ بزند. با استفاده از این قابلیت دیگر نگرانی درباره سوختن یا ته گرفتن غذاها یا خوراکی های داخل فر، وجود ندارد. 
 نمایشگر دیجیتالی: ساعت یا زمان باقی مانده پخت غذا را نشان می دهد.

قفل کودک: با فعال کردن آن  می توان اطمینان خاطر داشت بچه ها نمی توانند گاز را روشن و خاموش یا دستکاری کنند.

صفحات روی سرشعله ها: صفحات چدنی باعث پخش یکسان و یکنواخت حرارت می شوند. برخی صفحات هم از جنس مفتول بسیار محکم هستند که قابلیت تحمل فشار و دمای بالا را دارند.

موتور جوجه گردان:  داخل فر تعبیه شده و می توان با استفاده از آن جوجه درسته کبابی شده تهیه نمود.

چراغ فر: فضای داخلی فر را روشن می کند. اگر درِ فر شیشه ای باشد، می توان مراحل پخت غذا را از بیرون مشاهده و کنترل کرد.

گریل: با استفاده از این قابلیت می توان غذاها را گریل و برشته نمود.

محفظه گرمخانه: غذاهای پخته شده را تا زمان سرو شدن می توان در آن گرم نگه داشت.

پایه های قابل تنظیم: پایه های بعضی از اجاق ها از نظر ارتفاع قابل تنظیم بوده که می توان متناسب با شیب آشپزخانه آن ها را تغییر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار