اردبیل؛

اختصاص 87 هزار هکتار از اراضی ‌بیله‌سوار به کشت گندم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال ۸۷ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بیله‌سوار به کشت گندم اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی صبح امروز در جلسه بررسی و هماهنگی آمادگی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در مزارع بیله‌سوار اظهار داشت: برای اینکه از نارسایی‌ها و مشکلات سال گذشته در مقابله با آتش‌سوزی مزارع در بیله‌سوار کاهش دهیم امسال در این زمینه اقدامات پیشگیرانه انجام شده و آمادگی لازم را برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در شهرستان بیله‌سوار داریم.

وی گفت: در فصل برداشت محصولات 20 دستگاه تراکتور در اراضی و زمین‌های کشاورزی شهرستان مستقر می‌شوند تا در صورت وقوع آتش‌سوزی در زمینه مهار آن اقدامات لازم به موقع و سریع انجام شود که برای اجاره این تعداد تراکتور 800 میلیون ریال اعتبار هزینه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: با تامین اعتبارات مورد نیاز برای این امر در 4 منطقه از مزارع گندم در شهرستان بیله‌سوار این تراکتورها استقرار یافته و از توسعه آتش‌سوزی‌های احتمالی جلوگیری خواهند کرد که در زمینه مهار آتش در این مزارع نیز با مدیریت بحران استان نیر هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

سروی بیان کرد: در سال گذشته هنگام برداشت محصولات گندم آتش‌سوزی‌های متوالی در گندم‌زارهای شهرستان بیله‌سوار سبب وارد شدن خسارات زیادی به گندمکاران و بخش کشاورزی استان شد که امسال برای واکنش سریع در مقابل این حوادث پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال 87 هزار هکتار از مین‌های کشاورزی شهرستان بیله‌سوار به کشت گندم اختصاص یافته است، افزود: در سال گذشته آتش‌سوزی محصول گندم 500 هکتار از اراضی شهرستان بیله‌سوار را از بین برد که برای جبران این خسارات برای هر هکتار زمین تسهیلات 40 میلیون ریالی به گندم‌کاران ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.