تماس ویدئویی پوتین با ایستگاه فضایی بین المللی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در كنفرانس ویدئویی با ایستگاه فضایی بین المللی، روز فضانورد را به خدمه این مركز فضایی بین المللی واقع در مدار زمین تبریك گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دفتر مطبوعاتی كاخ كرملین اعلام كرد، پوتین روز سه شنبه در این كنفرانس ویدئویی با حضور "دیمیتری راگوزین،" معاون امور فضایی و دفاعی نخست وزیر روسیه و "ایگور كوماروف،" رئیس آژانس فضایی فدرال روسیه، با فضانوردان درباره وضعیت آنها در ایستگاه فضایی بین المللی و مسائل موجود گفتگو كرد.

امروز 12 ماه آوریل در روسیه به عنوان روز فضانورد برگزار می شود و 55 سال پیش "یوری گاگارین" فضانورد روس با فضاپیمای سایوز نخستین پرواز فضایی انسان را انجام داد.

پس از تبریك پوتین در كنفرانس ویدئویی، یوری مالنچنكو از فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی گفت: با خرسندی شاهد هستیم تجربیاتی كه انسان از روز نخست پرواز در فضا كسب كرده،حفظ و به مراتب افزایش یافته است. در این مدت تجربیات زیادی كسب كرده و در چارچوب ایستگاه فضایی بین المللی با شركای از كشورهای دیگر همكاری می كنیم.

سپس تیموتی كاپرا فضانورد آمریكایی روز فضانورد را به پوتین تبریك گفت و رئیس جمهوری روسیه در پاسخ گفت: همكاری شما در فضا مایه خرسندی است و برای آن اهمیت زیادی قائل هستیم به ویژه این كه به رغم مشكلات ما بر روی زمین، فضانوردان در فضا دوشادوش یكدیگر همكاری و به هم كمك می كنند تا اقدامات مهم برای كشورهای خود و بشریت را به انجام برسانند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار