زنجان؛

آغاز برداشت توت فرنگی گلخانه ای در استان زنجان

کارشناس مسئول سموم حفظ نباتات استان زنجان از برداشت 10 هکتار از گلخانه های توت فرنگی استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، روحرزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر در استان زنجان بیش از 30 گلخانه توت فرنگی با سطح زیر کشت 10 هکتار موجود می باشد.

وی در ادامه بیان کرد:برداشت محصول توت فرنگی در طول دوره ی زراعی هزار تن در سال می باشد که محاسبه ی میانگین قیمت آن در استان درآمدی بالغ بر 50 میلیارد ریال برآورد شده است.

کارشناس مسئول سموم حفظ نباتات استان زنجان افزود: توت فرنگی تولید شده در این گلخانه ها عمدتا به بازارهای زنجان، کرج، تبریز و تهران صادر می شود.

روحرزی با اشاره به اینکه گلخانه های استان در ایجاد اشتغال زایی تاثیر بسزایی دارند گفت: 250 نفر به صورت مستقیم و 25 نفر نیز به طور غیرمستقیم در کارهای حاشیه ای گلخانه ها مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه 80 درصد از گلخانه های استان تحت پوشش کلینیک های گیاه پزشکی و زیر نظر حفظ نباتات می باشد افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان سعی دارد در سال های آتی محصولاتی با نشان استاندارد تولید کند و به عنوان محصول پاک و سالم به بازار عرضه نماید.

کارشناس مسئول سموم حفظ نباتات استان زنجان در پایان یادآور شد: از برنامه های دیگر سازمان جهاد کشاورزی استان تجهیز گلخانه ها به سیستم های نوین کشاورزی در سال های آتی می باشد که انتظار می رود در پی آن زنجان تبدیل به قطب تولید توت فرنگی بعد از کردستان در زمینه ی گلخانه ای شود.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.