صادرات نفت اقلیم کردستان عراق از طریق ایران

بنابر اعلام یک مقام کرد، تا یک ماه آینده قراردادی میان تهران و دولت اقلیم کردستان عراق برای صادرات نفت این منطقه از طریق ایران امضا خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت تلویزیون «روداو،» «عبدالله آکره‌ای،» مسئول روابط اقلیم کردستان عراق با تهران، اعلام کرد دولت این منطقه قرار است صادرات نفت از طریق ایران را بر اساس قراردادی که در یک ماه آینده میان دو طرف امضا خواهد شد، آغاز کند.

وی گفت: هیئتی از مقامات وزارت منابع طبیعی کردستان عراق با مسئولان ایرانی برای بررسی این مسئله ملاقات و گفتگو کرد. مذاکرات در خصوص صادرات نفت از طریق تبریز و کرمانشاه در حال پیشرفت و در مراحل نهایی قرار دارد.

آکره‌ایی گفت انتظار می‌رود جلسه پیش‌بینی شده برای امضای توافق نهایی در اربیل، پایتخت اقلیم کردستان، برگزار شود. اواخر اسفند نمایندگان اقلیم کردستان عراق در تهران اعلام کردند مذاکرات پس از پایان تعطیلات نوروز از سر گرفته خواهد شد.

پس از لغو تحریم‌های تهران، کردستان عراق بار دیگر مسئله صادرات نفت از طریق ایران را مورد بررسی قرار داده است. «ناظم دباغ،» نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران، اعلام کرد لوله‌هایی برای انتقال نفت در ایران کار گذاشته خواهد شد. اما او درباره جزئیات این مسئله، مانند حجم نفتی که قرار است روزانه صادر شود، توضیحی نداد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
خوب این کاره خوبی هست .که داره انجام میشه .گرایشات کردهای منطقه بیشتر به ایران است تاجاهایه دیگر کردها ولر وترکها خودمیدانند تاوقتی اسمشان باکشور ایران بیاید ارزش سیاسی دارن .جدایی کردها ازعربها نقطه عطفی است که ایران میتواند بامهربانی ودوستیه پنهانی باکردها .نظره انان رادرباره الحاقه کرده یه سوریه .عراق وتریکیه رابرایه پیوستن به ایران جلب کرد
آخرین اخبار