رویدادهای ادبی آبان 1394؛

از اختتامیه جایزه‌ ادبی جلال آل احمد تا تشریع قانون ممنوعیت استفاده از کلمه بیگانه در وزارت ارشاد

اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد برگزار شد و یکی از برگزیدگان بخش رمان آن اولین اثر یک جوان در این زمینه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آبان ماه سال 1394 ابتدا با معرفی اعضای هیئت علمی جایزه جلال آل احمد آغاز شد و درپایان با اختتامیه آن به پایان رسید اختتامیه جایزه ادبی " جلال آل احمد" که وعده بین المللی شدن آن داده شد، با تقدیر از خانواده فتح‌ا..... بین یاز همراه بود یکی از دو برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد جوانی است که برای اولین اثر خود جایزه گرفت.

 در آبان ماه حادثه‌ای رخ داد که جامعه ادبی را متاثر کرد  معینی کرمانشاهی شاعر و ترانه سرا در سن 93 سالگی از دنیا رفت. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت وی داد.

اختتامیه مراسم نخستین دوره کتاب سال اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور ( نشان دهخدا) در حوزه علوم انسانی برگزار شد این جشنواره با اهدای نشان دهخدا به برگزیدگان خود پایان یافت.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات چند گانه وزارتخانه متبوعش در اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه را تشریح کرد.

در مراسمی با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان افراد و گروه‌های برگزیده در ترویج کتابخوانی تقدیر کرد.

علیرضا مختار پور، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از سنجیده شدن نظر کتابداران به منظور تامین کتاب‌های کتابخانه‌ها در اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد اما درا ین میان بیست و دومین کتاب سال دانشجویی که با نکوداشت " استاد سید محمد کاظم موسوی"  بجنوردی همراه بود از نظر تعداد آثار دریافتی نسبت به سال قبل رکورد زد.

نمایشگاه مطبوعات که در آبان ماه سال1394 با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور افتتاح شده بود در همین ماه به کار خود پایان داد در طول نمایشگاه مسئولان کشور از جمله " علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فانی، وزیر آموزش و پرورش و ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نمایشگاه بازدید کردند و به میان اهالی رسانه آمدند.

مراسم جایزه ادبی طاهره صفارزاده درحالی برگزار شد که در نشست خبری آن از درخواست خانواده وی برای جا به جایی و انتقال جسد وی به شهر خود سخن گفته شده بود محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری در این مراسم از کم لطفی به طاهره صفارزاده توسط کسانی که پایگاه علمی و ادبی و هنری وی را می‌شناختند، سخن گفت.

پوری سلطانی یکی از پایه گذاران علوم کتابداری و کتابدرا پیشکسوت به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و پس ازچند روز درگذشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار