شاهکار جهانبخش از نگاهی متفاوت

علیرضا جهانبخش بدون تردید یکی از موفق ترین لژیونرهای حال حاضر فوتبال ما به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در بین لژیونرهای فعلی فوتبال کشورمان، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری‌فرد روزهای بهتری را در قلب اروپا سپری می‌کنند.
 
انصاری‌فرد با گلزنی‌های مداوم جای خود را در ترکیب اصلی پانیونیوس پیدا کرده و جهانبخش هم به رکن جدایی ناپذیر آلکمار در لیگ هلند تبدیل شده است.
 
جدا از عملکرد قابل قبول این 2 مهاجم در تیم‌های خود، نکته‌ای جالب توجه در مورد علیرضا جهانبخش وجود دارد.
 
6 لیگ برتر اروپا یعنی انگلستان، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه و هلند همواره توجهات اکثر کارشناسان و فوتبال دوستان را به خود جلب می‌کنند در هر کدام از این لیگ‌های معتبر حدود 500 فوتبالیست حرفه‌ای حضور دارند که در واقع مهم‌ترین بازیکنان و استعدادهای فوتبال دنیا به شمار می‌روند.
 
همواره این نکته که چند درصد از فوق ستاره‌های شاغل در این لیگ‌ها خارجی هستند زیر ذره‌بین کارشناسان است.
 
در رقابت‌های این فصل  لیگ‌های معتبر اروپایی، لیگ برتر انگلستان  با 0.69 بازیکن غیر انگلیسی بیشترین بهره را از بازیکنان خارجی می‌برد پس از لیگ جزیره سری آ ایتالیا با 0.55 بوندسلیگا با 0.49، لیگ یک فرانسه با 0.48 و لالیگا اسپانیا با 0.42 در رده‌های دوم تا پنجم قرار دارند لیگ برتر هلند اما پس از همه این لیگ‌ها، تنها 35 درصد بازیکن خارجی در خود جای داده است.
 
کمترین تعداد بازیکن خارجی بین لیگ‌های معتبر اروپا، یعنی هلندی‌ها پیش از سایر کشورها به حضور بازیکنان بومی در تیم های باشگاهی خود  اهمیت می‌دهند.
 
این نکته برای فوتبال ایران حاوی یک پیام ارزشمند است پیام مورد نظر این است که در چنین شرایطی، مهاجم ارزنده تیم ملی کشورمان به مهره ثابت یکی از 3 تیم برتر هلند تبدیل شده است و این یعنی علیرضا جهانبخش به قدری خوب کار کرده و در هلند پیشرفت کرده که کاملا مورد اعتماد هلندی هاست و به یک بازیکن محبوب و بدون جانشین تبدیل شده است.
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار