سرمایه گذاری های خارجی در سال آینده به 15 میلیارد دلار می رسد

طبق پیش بینی های انجام شده سال آینده سرمایه گذاری های خارجی تا 15 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

سرمایه گذاری های خارجی در سال آینده به 15 میلیارد دلار می رسدحسین سلیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:به دلیل وجود تحریم ها همه صنایع با ظرفیت های پایین حدود 30 الی 40 درصد و حتی برخی از آنها کار خود را متوقف نیز کرده اند.

وی افزود: لغو تحریم ها موجب خواهد شد تا در سال آینده ما شاهد تولیدات بیشتری نسبت به گذشته باشیم بنابراین اگر رشد اقتصادی را 5 در نظر بگیریم رشد صنعت را 12 تا 14 درصد است.

سلیمی تاکید کرد: به دلیل از بین رفتن تحریم ها و رشد اقتصادی موجود تولیدات داخلی نیز در حوزه صنعت به طور چشمگیری افزایش خواهد داشت و ما شاهد رشد قابل توجه صادرات و تولیدات خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قصد داریم صنایع جدید را با سرمایه های خارجی پایه گذاری می کنیم تا چرخه اقتصادی کشور بیش از گذشته در مسیر موفقیت حرکت کند، اما اجرای چنین طرح هایی نیازمند زمان قابل توجهی است.

سلیمی اظهار داشت: صدذور مجوز برای سرمایه گذاری های خارجی امسال نسبت به سال های گذشته حدود 10 برابر افزایش داشته و پیش بینی می کنیم در سال 95 سرمایه گذاری های خارجی به حدود 15 میلیارد دلار برسد، اما در سال های گذشته این رقم حدود 1.5 تا 3 میلیارد  دلار بوده است.

وی عنوان کرد: با چنین رشدی که در سرمایه گذاری خواهیم داشت می توانیم به هدف اصلی خود که تولید بالا در صنعت است دست یابیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار