اعلام افزایش تعرفه گمرک کاغذ گریبانگیر صنعت نشر شد

اعلام افزایش تعرفه گمرک کاغذ سبب شد، قیمت در تمام قسمت‌های چاپ اثر به میزان 10 تا 20 درصد افزایش یابد.

کامران شرف‌شاهی، مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شرایط کنونی صنعت نشر گفت: انتشارات تجلی مهر با توجه به شرایط نامساعدی که در صنعت نشر به وجود آمده، دست نگه داشته است و کتابی را منتشر نمی‌کند. هم اکنون منتظر هستیم تا ببینیم، رونق اقتصادی که از آن سخن گفته می‌شود، نصیب صنعت نشر خواهد شد یا این صنعت از آن بهره‌ای نمی‌برد.

وی افزود: اعلام افزایش تعرفه گمرک کاغذ، سبب شد قیمت در تمامی قسمت‌های چاپ اثر به میزان 10 تا 20 درصد افزایش پیدا کند. هرچند قرار است این مسئله در سال 95 اعمال شود، اما اعلام آن چنین افزایشی را به دنبال داشت.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به اثرات افزایش قیمت در صنعت چاپ اظهار داشت: افزایش قیمت انتشار کتاب سبب می‌شود، استقبال ناشران از این مسئله کاهش پیدا کند. هم اکنون بسیاری از ناشران فعالیت در عرصه نشر را رها کرده‌اند و افرادی نیز که در این زمینه به فعالیت خود ادامه می‌دهند با بی‌میلی و تردید این کار را انجام می‌دهند. با وجود آنکه سخنان زیبایی پیرامون اهمیت مطالعه و کتابخوانی در محافل رسمی زده می‌شود، اما اوضاع صنعت نشر بهبود نیافته است.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار