ضیایی در نشست خبری مطرح کرد:

ورود بالگردهای دومنظوره در آینده ای نزدیک/افزایش خدمات پزشکی در حج 95

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر گفت: با ورود بالگردهای دومنظوره در آینده عملیات اورژانس هوایی نیز پوشش داده می شود.

ورود بالگردهای دومنظوره در آینده ای نزدیک/افزایش خدمات پزشکی در حج 95به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید امیر محسن ضیایی رئیس سازمان جمعیت هلال احمر در نشست خبری در تشریح طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: با توجه به اتفاقات سال جاری در رابطه با حادثه منا، تلاش می شود در سال جدید خدمات پزشکی و عملیاتی افزایش یابد.

وی با اشاره به ورود بالگرد های دومنظوره به کشور افزود: با ورود این بالگردها عملیات اورژانس هوایی نیز پوشش داده می شود و در نتیجه شاهد خدمات موثرتری خواهیم بود.

ضیایی با بیان این‌که در نوروز سال گذشته 950 نفر تلفات جاده ای داشته ایم، ادامه داد: 16 هزار کشته در سال آمار خوبی نیست و هزینه های وارده در این بخش نیز بسیار بالا بوده که در تلاش برای کاهش این تلفات هستیم.

وی گفت: استفاده از کلاه ایمنی ، بهبود وضعیت جاده ای ، ارتقا کیفیت اتومبیل ها و هماهنگی دستگاه های اورژانس و هلال احمر در کاهش این تلفات بسیار موثر است.

ضیایی در خصوص برنامه های طرح سلامت یار افزود: 10 بیمارستان بزرگ کشور به صورت پایلوت این طرح را اجرا می‌کنند تا در راستای آن شرح وظایف ها روشن و به آمادگی کامل جهت اجرای آن یا در ابتدای سال و یا در هفته هلال احمر برسیم.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر گفت: اساسا هیچ کار پزشکی یا شبه پزشکی در طرح سلامت یار انجام نمی شود و این طرح تنها جنبه حمایتی از بعد روانی و هدایت بیماران در روند درمان که کاملا به صورت داوطلبانه است، خواهد داشت.

در حاشیه این نشست بالگرد 412 (ep) رونمایی شد که اولین بالگرد جمع آوری شده در ایران است و ظرفیت 15 مسافر را داشته و نیز دومنظوره بودن از دیگر ویژگی های آن محسوب می شود.

این بالگرد دارای 6 برانکارد و قابلیت حمل بارهای خارجی و داخلی را در هر شرایط آب و هوایی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار