اعتصاب غذای 46 فلسطینی در یکی از زندان های اسرائیل

چهل و شش نفر از زندانیان فلسطینی در اعتراض به شرایط بد یکی از زندان‌های رژیم اسرائیل اعتصاب غذا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، به گزارش کمیته امور زندانیان و زندانیان سابقِ فلسطین، بازداشتیان زندان عتصیون در جنوب قدس اشغالی از پنجشنبه (13 اسفند) در اعتراض به شرایط «غیرانسانی» حاکم بر این زندان، دست از خوردن غذا کشیده‌اند.

بر پایه گزارش‌ها، مسئولان اسرائیلی این زندان دائماً زندانیان را تحقیر کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

کمیته امور زندانیان و زندانیان سابقِ فلسطین همچنین اعلام کرد زندانیان به خاطر کیفیت و کمیت غذا، محیط کثیف زندان، خدمات نامناسب پزشکی و دسترسی نداشتن به حمام خشمگین هستند؛ گفته می‌شود بعضی از زندانیان نتوانسته‌اند در 15 روز گذشته استحمام کنند.

ماه گذشته به خاطر بارش شدید باران، آب به داخل زندان عتصیون نفوذ کرد. بنا بر گزارش ها، آب باران همه چیز، به ویژه لباس و پتوی زندانیان را خیس کرد.

هوای سرد و رطوبت زندان باعث شد بسیاری از زندانیان بیمار شوند. با این وجود مقام‌های زندان به این مساله توجهی نکردند.

بیش از 6 هزار و 500 فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند که بر اساس گزارش‌های منتشر شده صدها تن از آنان به شکل «بازداشت اداری» در حبس هستند.

بازداشت اداری از جمله سیاست‌های بازداشت و دستگیری بدون محاکمه به شمار می‌آید که به مقام‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد فلسطینیان را بدون کیفرخواست و تفهیم اتهام یا برگزاری محاکمه تا شش ماه زندانی کنند، در حالی که دوران حبس این زندانیان برای مدت ‌زمان نامحدود قابل تمدید خواهد بود.

زندانیان فلسطینی اغلب در اعتراض به سیاست بازداشت اداری و شرایط دشوار زندان، دست به اعتصاب غذا می‌زنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار