محسنی بندپی:

در بسیاری از ابعاد رفاهی سالمندان عقب هستيم/با حقوق بازنشستگی نمی توان امرار معاش كرد

رئيس سازمان بهزيستی كشور گفت:در حال حاضر در بسياری از ابعاد گوناگون رفاهی سالمندان همچون حوزه سلامت آن ها عقب هستيم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشيروان محسنی بندپی رئيس سازمان بهزيستی كشور در نشست بررسی دستاوردهای كاربردی دوره آموزشی در زمينه سالمندان كه امروز (يكشنبه) برگزار شد با اشاره به افزايش سن سالمندی در دنيا اظهار داشت: امروزه در ايران و جهان باتوجه به افزايش اميد به زندگی و رعايت بهداشت و الگوبرداری تغذيه شرايطی فراهم شده تا با افزايش سن سالمندی مواجه شده ايم.

وی گفت:براساس پيش بينی انجام شده در سال 1420 جمعيت بالای 65 سال به بيش از 12ميليون نفر افزايش پيدا می كند.

رئيس سازمان بهزيستی كشور افزود:همچنين در سال 2050 جمعيت سالمندان جهان با تعداد افراد زير 14 سال يكسان می شود.

محسنی ‌بندپی در ادامه در خصوص معیار های نظام های سلامت در دنیا  تصریح کرد: نظام‌های سلامت موفق، نظام‌هایی هستند که به چند گروه کودکان ،مادران باردار و همچنین سالمندان توجه داشته‌ باشند  بر همین اساس  ارزیابی عملکرد موفقیت و یا عدم موفقیت کشورها نیز در گرو  بررسی نظام سلامت در این سه گروه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر از هر 100 هزار تولد، 19 الی 20 نوزاد فوت می‌کنند، همچنین در مرگ‌ومیر کودکان زیر یک‌ساله به استانداردهای جهانی دست پیدا کرده‌ایم، اما متاسفانه  در بخش سالمندان و رسیدگی به ابعاد زندگی آ‌ن‌ها عقب هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که ابتلا به بیماری‌های مختلف ، فقر و تنهایی از مشکلات اصلی سالمندان محسوب می‌شود، گفت: یکی از استراتژی‌های سازمان بهزیستی تغییر نگاه و روش به حوزه سالمندی است که در این زمینه برنامه‌هایی را آغاز کرده است.

محسنی بند پی  با تاکید بر این که به لحاظ ساختاری با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: این مشکلات برای کشورهای درحال ‌توسعه بوده و ما همواره در تلاش هستیم تا مشکلات  را برطرف کنیم.

وی گفت: با توجه به این که برخی  دستگاه‌ها به دنبال افزایش قلمرو خود هستند، باید در نظر داشته باشند  که سالمندی با توجه به سازوکارهای تعریف‌شده جزء وظایف ذاتی بهزیستی است .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار