نباید با دستفروش‌ها برخورد تحقیرآمیز داشت

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حل موضوع دستفروشی به صورت ریشه‌ای بر عهده دولت بوده و با نظارت مجلس است، گفت: نباید با دستفروشان برخورد تحقیر آمیز داشت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دستفروشی همچون سایر پدیده‌های اجتماعی از جمله کودکان کار و کارتن‌خوابی پدیده نامطلوب اجتماعی است، اظهار داشت: این پدیده علل مختلفی دارد که بیکاری و مشکلات اقتصادی ازجمله این عوامل است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی موضوع عدالت اجتماعی بود،افزود: اصل 29 قانون اساسی در تحقق عدالت اجتماعی تاکید داشته و مقرر می‌کند برخوردی از رفاه و تامین اجتماعی برای آحاد مردم حقی همگانی است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خطاب به دولت و مجلس بیان کرد: برای پیاده شدن اصل 29 قانون اساسی چه کرده‌ایم؟

دانشور با بیان اینکه بسیاری از این افراد از طریق دستفروشی امرار معاش می‌کنند، تصریح کرد: صحبت من آن است که دلیل رشد دستفروشی در تهران وجود تقاضا برای آن بوده است.

وی افزود: به دلیل پایین آمدن قدرت خرید مردم تمایل به خرید از آنان افزایش یافته است. 

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حل موضوع دستفروشی به صورت ریشه‌ای برعهده دولت بوده و با نظارت مجلس است، گفت: شهرداری می‌تواند به سهم خود پدیده دستفروشی را ساماندهی کند اما نباید برخورد تحقیرآمیزی با این افراد داشته باشد.

دانشور با تاکید بر اینکه تمام گرفتاری‌های ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی به دلیل عدم هماهنگی دستگاه‌های مربوطه است، تصریح کرد: ادغام وزارت رفاه و تامین اجتماعی به دلیل محدود شدن کارکرد آن درست نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار