ارومیه؛

حضور سفیر ایران در کشور ترکیه و هیأت همراه در خوی و بازدید از مرز رازی

سفیر ایران در کشور ترکیه و هیأت همراه با فرماندار شهرستان خوی دیدار و از مرز رازی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ محمد ابراهیم طاهریان سفیر ایران در کشور ترکیه با حضور در شهرستان خوی با فرماندار دیدار و گفتگو کرد .

طاهریان در این دیدار با اشاره به وجود تفاهم نامه های متعدد و زیاد بین ایران و ترکیه ، حفظ و ارتقاء روابط بین دو کشور ایران و ترکیه را از سیاست ها و رویکردهای دولت دانسته و در این راستا خواستار افزایش ملاقات ها و جلسات مشترک با مسئولین محلی دو طرف گردید .

وی به کمبود امکانات موجود در تأسیسات گمرکی اشاره نموده و رفع این مشکلات را در جهت تأمین رفاه حال مسافران ضروری دانست .

سیوانی فرماندار شهرستان خوی نیز در این دیدار، توجه به منافع ملی و امنیت ملی را از وظایف ملی و شرعی مسئولان دانسته و اظهار داشت: هدف ما حفظ منافع ملی و امنیت کشور است و در این راستا، توجه ویژه به ظرفیت های منطقه می تواند ما را در رسیدن به این هدف کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان خوی تصریح کرد : در سال 93 حدود 600 هزار نفر از مرز رازی خوی تردد کرده اند ولی متأسفانه زیرساخت های گمرکی مرز رازی در شأن و جایگاه مردم و مسافران نیست و امیدواریم با تمهیدات و پیگیری های صورت گرفته عملیات اجرایی تأسیسات گمرکی مرز رازی از سال آینده آغاز شود.

وی افزود : توجه کامل به ظرفیت های شهرستان خوی و رفع این مشکلات می تواند در جهت تحکیم روابط بین دو کشور نقش مهمی ایفا کند و مردم شهرستان خوی هم می توانند از این منافع بهره مند شودند .

پس از پایان جلسه، حاضرین جلسه با حضور در مرز رازی از تأسیاست گمرکی و راه آهن رازی بازدید نمودند


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.