پایان دادن به یک رابطه عاطفی چه علت هایی دارد؟

خستگی، عدم اشتراک و احساسات منفی از جمله دلایلی هستند که موجب خاتمه یافتن رابطه عاطفی می شوند.

مجید ابهری ، رفتار شناس در گفت و گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: از نگاه رفتاری سه علت موجب می شود تا به یک رابطه عاطفی اعم از زناشویی و دوستی خاتمه داده شود: خستگی؛ عدم اشتراک؛ احساسات منفی. 

وی با اشاره به علت خستگی در پایان دادن به رابطه ها تصریح کرد: وقتی رابطه ای راکد و یکنواخت و خسته کننده می شود که دو طرف دیگر هیچ  نکته یا حرف جدیدی برای هم نداشته و نتوانند با هم به سوی هدف حرکت و به رشد و تعالی دست یابند.

ابهری در خصوص عدم اشتراک ادامه داد: وقتی دو طرف به این نتیجه میرسند؛که بین آنها فصل مشترکی وجود ندارد ویا نقاط مشترک بین شان نا چیز هستند،علیرغم تفاوتهای بسیار در علایق؛ارزشها واهداف تلاشی نیز درنزدیک نمودن دیدگاهها نمی کنند.

این رفتار شناس گفت: احساسات منفی از دیگر دلایل خاتمه دادن به یک رابطه عاطفی است بدین گونه که وقتی کفه نکات منفی بر مثبتها سنگینی میکند؛انتقاد کردن؛خرده گیری؛نق زدن؛بهانه جویی بسیار زیاد می شود و عشق و علاقه و محبت و صداقت کاهش می یابد که در صورت وجود دلایل مذکور افراد برای بهبود شرایط قطعا باید به مراکز مشاوره مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار