یزد؛

بازرسین انتخابات به عنوان چشم بینای وزارت کشور

فرماندار بافق در نشست آموزشی توجیهی اعضای هیأت بازرسی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری گفت: بازرسین انتخابات به عنوان چشم بینای وزارت کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از یزد؛سید مهدی طلایی مقدم از بازرسین انتخابات به عنوان چشم بینای وزارت کشور یاد کرد و گفت : بازرسان انتخابات نقش قابل توجهی در تضمین امنیت انتخابات دارند و در واقع از سوی دولت و به عنوان نمایندگان مردم بر انتخابات نظارت و بازرسی می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه بازرسان در اجرای بهتر و سالم‌تر انتخابات نقش کلیدی دارند، افزود: بازرسان مجاز به حضور در تمام مراحل انتخابات از زمان ثبت نام تا شمارش و قرائت آرا هستند و مواردی را که براساس قانون تخلف محسوب می‌شود گزارش خواهند کرد.
فرماندار بافق با اشاره به اینکه تمام مسئولان اجرایی انتخابات باید طبق قوانین و ضوابط قانونی عمل کنند، خاطر نشان کرد: باید سه اصل امانت داری، قانونمنداری و بی‌طرفی را در اجرای انتخابات مد نظر داشته باشند.
طلایی مقدم صیانت از آرای مردم را خواست مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید اعلام کرد و گفت: باید با برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند، وظیفه خود را در قبال مردم انجام دهیم.
مسعود شریعتی، عضو هیأت بازرسی انتخابات استان یزد نیز با اشاره به اینکه هدف بازرسین و ستاد بازرسی پیشگیری از تخلف در تمام مراحل انتخابات است، بیان کرد: بازرسی شامل عملکرد کاندیدا‌ها در هنگام تبلیغات، جریان‌ها، ناظران انتخاباتی و مستندسازی فعالیت‌ها می‌باشد اما بازرسان حق برخورد با متخلفان را ندارند و فقط باید گزارش کنند.
وی خاطر نشان کرد: بازرسان باید گزارش خود را در کمترین زمان ممکن ارسال کنند.
سید حسن سالاری یکی از اعضای دبیرخانه هیأت بازرسی استان، نکات آموزشی در خصوص سامانه جامع بازرسی انتخابات (سهبا)، وظایف هیأت‌های بازرسی، بازرسین و سربازرسین شعب اخذ رأی ارائه داد و تأکید کرد: شایسته است اعضای هیئت‌های بازرسی انتخابات در شهرستان‌ها و استان با هیئت‌های اجرایی، نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رأی و هیئت‌های نظارت ‌‌نهایت همکاری را داشته باشند و با دقت و جدیت به وظایف قانونی خود در تمام مراحل انتخابات به‌ویژه در روز برگزاری انتخابات عمل کنند تا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم همراه با کمترین تخلفات باشیم. انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار