2 خبر از عراق؛

انهدام یکی از مقرهای داعش نزدیک فلوجه/ محکوم شدن 40 نفر از متهمان جنایت اسپایکر به اعدام

نیروهای بسیج مردمی عراق در عملیاتی موشکی، یکی از مقرهای گروه تروریستی داعش را نزدیک فلوجه منهدم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازشبکه العالم، گروه «سرایا الجهاد،» از زیر مجموعه های بسیج مردمی عراق، مقر فرماندهی گروه تروریستی داعش در منطقه عملیاتی حوض الثرثار واقع در شمال فلوجه را با موشک منهدم کرد. 

 سرایا الجهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: سامانه موشکی ما بر اساس اطلاعات به دست آمده مقرهای مستحکم داعش از جمله مقر فرماندهی در جنوب شرق ثرثار را با موشک های جهاد 3 با خاک یکسان کرد.

در این بیانیه آمده است، موشک ها به طور مستقیم به اهداف مورد نظر خود اصابت کردند و تمام عناصر موجود در این مقرها به هلاکت رسیدند و ستونی از دود از محل مقرهای منهدم شده به هوا برخاست.

سرایا الجهاد در نهم فوریه 2016 از کشته شدن 14 تروریست داعشی و کشف و ضبط یک خودرو زرهی بمب گذاری شده خبر داد. داعشی ها با استفاده از این خودرو می خواستند مانع از پیشروی نیروهای بسیج در جنوب شرقی ثرثار شوند.

از سوی دیگر شبکه العالم گزارش داد: "عبدالستار بیرقدار" سخنگوی شورای عالی قضایی عراق، روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: کمیته دوم دادگاه جنایی مرکزی، پس از بررسی پرونده 47 نفر از متهمان جنایت پایگاه اسپایکر، حکم اعدام 40 نفر از آنان را به دلیل مشارکت در این جنایت صادر کرد.

وی افزود: دادگاه 7 متهم را به دلیل کافی نبودن مدارک آزاد کرد.

بیرقدار خاطرنشان کرد که حکم این متهمان طبق ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم صادر شد، و حکم اولیه از سوی دادگاه استیناف فدرال بررسی می شود.

دادگاه این 47 متهم صبح امروز آغاز شد و پس از درخواست وکیل دفاع متهمان برای آزادی آنان، خانواده‌های کشته شدگان در دادگاه با پرتاب صندلی و کفش به متهمان حمله ور شدند.

گروه تروریستی داعش در ژوئن 2014 با حمله به پایگاه اسپایکر در  شمال شهر تکریت (مرکز استان صلاح الدین) هزار و 700 دانشجوی بی دفاع دانشکده نیروی هوایی را قتل عام کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار