مجموعه‌ای متفاوت از پوشش دختران ایرانی در ارسباران

عکس‌هایی نو، با هدف نمایش زیبایی پوشش دختران ایرانی با حجاب برتر در یک نگارخانه به نمایش گذاشته شده است.

فاطمه گشانی عکاس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص این نمایشگاه که با عکس‌هایی از حجاب و زیبایی پوشش بانوی ایرانی را به تصویر کشیده است، گفت: در واقع در این نمایشگاه هدف این بود تا نشان دهم که چقدر دخترهای ایرانی با این پوشش می‌توانند تمایز نابی را با دیگران داشته باشند.
 
وی افزود: همچنین این مجموعه به گونه ای متفاوت از آنچه که گاهی حجاب را نشان می‌دهند طراحی شده تا با این تفاوت تصاویر بتوانم شیرینی و زیبایی پوشش زن ایرانی را به نمایش بگذارم چرا که این پوشش گاهی در برخی از کارها به صورتی نشان داده شده از اصل معنا و فلسفه آن دور شده است.
 
گشانی با اشاره  به عنوان «مثل حریر» که برای این مجموعه انتخاب کرده است، عنوان کرد: «مثل حریر» عنوانی است که روایتگر جنس این تابلوها است چرا که این آثار همان طور که گفتم راجع به دختر ایرانی است و من معتقدم که دختران ایرانی «مثل حریر» ارزشمند و زیبا هستند و این پوشش نیز عاملی است که به این زیبایی می‌افزاید.
 
گشانی خاطرنشان کرد: جمع آوری این مجموعه حدود یک سال طول کشید و در حال حاضر در این نمایشگاه 15 اثر در ابعاد 70*50 و 70*100 وجود دارد که تا 5 اسفند قابل بازدید هستند.
 
وی در متن معرفی این نمایشگاه این طور نوشته است «مثل حریر» روایت احساسی است که دیده نمی‌شود و عکس‌هایش نماد چیزی است که زیست می‌شود.
 
از دیر باز تاکنون پوشش برای دختران سرزمینم وجود داشته است آنگونه که ویل دورانت معتقد است نقش پوشش و حجاب زنان در ایران باستان چنان برجسته است که  می‌توان  ایران را منشا اصلی پراکندگی حجاب در جهان دانست.
 
فرهنگ سرزمین من با تمدنی کهن و غنی فرهنگی است که در همه اعصار و زمان‌ها برای زن با تمام لطافتش، پوشش مناسب را تعیین می‌کند تا او را فعال در عرصه‌های اجتماعی ببیند.
 
دختران سرزمین من «مثل حریر» هستند لطیف، زیبا و از جنس آب.....
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.