عامل ایجاد مزاحمت در شبکه های اجتماعی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در فضای مجازی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ كوره بلاغی رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی اظهار داشت: در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فرد یا افراد ناشناسی در یكی از شبكه های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و درج مطالب توهین آمیز علیه او و خدشه دار نمودن وجهه اجتماعی اش كرده اند موضوع به صورت ویژه در دستور كار ماموران این پلیس قرار گرفت. 

وی افزود: با بررسی های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم كارشناسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد. 

سرهنگ کوره بلاغی با بیان اینكه متهم در بازجویی های پلیسی به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را انتقام وخصومت شخصی از فرد شاكی عنوان كرد، گفت: نامبرده جهت سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضایی شد. 
 
وی ادامه داد: شبكه های اجتماعی تلفن همراه ابزاری مفید و خطرناك می باشند كه حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی كاربران در این فضا، آسیب های فراوانی به دنبال خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی به شهروندان توصیه کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتی‌كه شخصی برای آن‌ها مزاحمت ایجاد می کند از ادامه ارتباط و پاسخ‌گویی اجتناب ورزیده و مكالمه را ادامه ندهند و همچنین به افرادی  كه در  فضای مجازی  و شبكه های اجتماعی اقدام به مزاحمت علیه شهروندان می نمایند، هشدار داده می شود  طبق قانون جرایم رایانه ای با آن‌ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار