فوربز: چین دست از خرید طلا نمی‌کشد

فوربز در گزارشی نوشت: باوجود کاهش ذخایر ارزی چین، این کشور همچنان به خرید طلا ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه اینترنتی فوربز در گزارشی نوشت: بانک مرکزی چین به دلیل کاهش روند رشد اقتصادی این کشور با پایین آمدن سطح ذخایر ارزی مواجه شده است؛ اما این موضوع سبب نشد تا دست از خرید طلا بکشد. بانک خلق چین  در ماه ژانویه( دی) 580 هزار اونس طلا خریداری کرد و حجم ذخایر طلای خود را به 57 میلیون و 18 هزار اونس رساند. این حجم 9 دهم درصد از ذخایر بانک خلق چین در ماه دسامبر (آذر) بیشتر است.

ذخایر ارزی چین با 99 میلیارد و 500 میلیون دلار کاهش به 3 هزار میلیارد و 230 میلیون دلار کاهش یافت که کمترین سطح از مه 2012 (اردیبهشت 91) محسوب می‌شود. رقم ذکر شده دومین کاهش بزرگ ذخایر نفتی چین پس از ماه دسامبر است که 108 میلیارد دلار ذخیره ارزی را از دست داد. 

برخی از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی معتقدند چین با برنامه از پیش تعیین شده در حال فروش ذخایر ارزی خود است تا با واحد پول یوان را تقویت و از بازار بورس این کشور حمایت کند. "جفری نیکولز،" مشاور اقتصادی در شرکت روسلند کپیتال، معتقد است: رفتار چین در شرایط اقتصادی که این کشور در آن قرار دارد کاملا طبیعی است. پکن تلاش می‌کند با فروش دلار و برخی از ارزهای اروپایی، یوان را بیش از هر زمان دیگری وارد معاملات تجاری در جهان کند. به این ترتیب یوان در داد و ستدها بکار گرفته می2شود و می‌توان ثبات را به اقتصاد چین بازگرداند. مقامات چین تلاش می‌کنند کارآیی یوان را مانند دلار آمریکا، یورو و ین ژاپن در معاملات جهانی بالا ببرند. به این منظور بر ذخایر طلای خود افزوده و از حجم ذخایر ارزی کم می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار